Powered By Blogger

Tuesday, May 21, 2013

.Bisnes.

Assalamualaikum

Alhamdulillah.. aku dan husband dah start berbisnes. sebelum ni aku ada buat bisnes jugak tapi share dengan kawan2. lepas tu x lama dah senyap bisnes kitorang. masing2 bz.. lagipun nak discuss pasal bisnes susah. nak kena plan masa baru bole jumpa.

Bisnes yang baru ni aku dan husband jual barang baby. dah lama aku simpan impian nak jual barang baby. nasib husband setuju dan tolong aku sama buat bisnes ni. lagi satu aku ni x dak lesen. susah sikit kalau nak beli barang niaga. so, husbandlah tempat aku mintak tolong. dat's why aku masukkan husband sekali dalam bisnes aku ni. senang. 

Sebelum aku start bisnes ni aku ada tanya blogger femes safiyyah osman pasal nak berbisnes ni. aku msge piya kat fb tanya mana tempat nak cari barang niaga. piya ni bagitau la kat aku mana dia amek barang. siap bagi website wholesaler tu lagi. punya la baik. x penah la aku jumpa orang macam dia. biasa ada setengah orang x bagi tau mana tempat dia amek barang niaga sebab dia takut kita kacau periuk nasik dia. tapi piya ni x...... dia siap cakap ada ka dalam Al Quran sebut dia sorang ja yang bole meniaga barang baby.. memang start daripada tu aku tersedar, patutla piya ni murah ja rezki dia, dia x kedekut dengan orang. senang ja nak share. dengki tu jauh sekali la.

So, dengan semangatnya, hari ahad lepas aku dan husband p serbu gm klang. kami beli sikit saja. nak test market dulu. borong banyak2 pun takut x terjual susah jugak. hari ni dah masuk hari kedua aku dan husband menjual. semalam aku ada bawak barang niaga p tempat keja. Alhamdulillah ada jugak rezki anak2. kat fb pun aku ada post jugak. siap buat page untuk bisnes aku lagi. 

Sapa2 yang teringin nak beli barang baby dengan harga yang murah, rajin2 la p tengok fb littlepeopleplace . aku pun ada plan nak buat pre order. semua barang akan dijual dengan harga borong, insyaAllah.. doakan bisnes aku dan husband ni lancar. aku harap bukan hangat2 taik ayam la. 

Bubye

p/s: terima kasih Ya Allah ;)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.