Powered By Blogger

Tuesday, June 25, 2013

.TommieTippie Glass.

Assalamualaikum

Tercapai jugak hajat aku nak belikan anak2 botol susu tommietippie versi glass. dah lama aku sembang dengan husband nak beli tapi Alhamdulillah bulan ni dapat jugak.. rezki anak2..

Aku beli kat manjaku sg buloh, harga RM59.90. aku beli jenis glass sebab kalau pakai glass ni dah x payah susah2 nak tukar botol dah. kalau kita pakai botol susu jenis plastik tu 3 bulan sekali kena tukar tau sebab kita kan selalu letak air suam dalam tu. plastik x elok untuk kesihatan ya tambah2 untuk baby. 






Sekarang ni aku x bagi lagi anak2 pakai botol susu tu. xtau mcm mana tahap kekuatan glass dia. tapi yang aku baca kat internet, botol susu jenis glass ni xkan pecah kalau setakat baby yang guna. baby kan biasa suka buang2 botol susu kan. InsyaAllah xkan pecah. 

Sebelum beli tommietippie ni aku macam tergoda dengan brand avent jenis yang baru ni. Memang cantik. Aku siap p survey harga kat internet. Ada yang jual twin pack 9oz dalam RM72 gitu ja. Ok la kan. Tapi husband i x minat sangat dengan avent ni. Husband prefer lagi tommietippie. Alasan dia, tommietippie comie..bole??? Hahaha

Apa2 pun aku akan buat yang terbaik untuk anak2 aku. Kalau bole biarlah diorang ni cukup makan pakai segala. Mak ayah dia x cukup xpa asal anak2 dapat. Aku beli botol susu ni pun atas dasar kesihatan. Kita xtau tahap botol susu plastik macam mana. Aku tau pun sebab baca kat internet. Kalau dak sampai sekarang la aku xtau apa. 

Pada mak2 kat luar sana yang still nak bagi anak pakai botol susu plastik xpaaa.. Xdak masalah tapi kalau bole tu setiap 3 bulan kena tukar yang barula ya. Kesian kat anak2.. Aku ni nak jimat sebab tu aku beli botol susu versi glass ni. Xpayah nak tukar2 dah.. So, tepuk dada tanya hati. Apa yang terbaik untuk permata hati kita. 

Bubye

P/s: seronok jadi budak2.. Barang diorang semua shomel.. Awesome!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.