Powered By Blogger

Monday, August 6, 2012

.Anytime Will Be Deliver?OMG!.

Assalamualaikum.


Hye! selamat bercuti Nuzul Quran! seronoknye la kan. dah lama xde public holiday. Alhamdulillah bulan ni ade jugak cuti,ngeh2.. oke2, ari ni punye entry sebenarnya dah lama nak post tapi asyik tertangguh je,huuu.. nak cerita sikit pasal last check up saya kat hosp sg buloh (24/7/12) ari tu. 


Macam biasa la klu nak pegi hosp ni kena pegi awal2 klu x ko queue la panjang2 nokk.. x kuasa haku. awal2 pagi lagi laki bini ni dah siap, sampai sana dalam kol 8pagi tapi orang memang dah ramai dah,huuu.. lantaklah, queue jelah.. dah abes queue kena pegi kat jabatan O&G. nasib baik time tu x ramai orang sangat, maka appoinment ngn doc pakar ni xdelah kena tunggu lama. tiba giliran jumpa doc pakar mesti rasa seronok sangat sebab setiap kali appoinment kat hosp ni mesti dapat jumpa babies ('',).. masa scan doc cakap babies ok, berat 1st baby dah cecah 1.4kg dan 2nd baby is 1.2kg.. okla tu kan sebab time tu babies dah 29 weeks. doc ckp berat babies quite gud sebab berat diorang ni memang ikut growth baby biasa, Alhamdulillah.. x sia2 saya makan banyak2, semuanya untuk babies..


Dah abes scan, doc tanya saya sebelum ni penah ade rasa contraction x. saya x bole nak jawab, terkial2 jugakla sebab saya xtau rasa contraction tu cmne,bhahaha.. yelah ni kan 1st experience saya tapi kalau perut mengeras tu adelah tp xdela regularly. so, doc terangkan kat saya disebabkan saya pregnant twin, most of pregnant ladies deliver on 7 months. time tu memang saya dah cecah 7 bulan. doc suruh saya beware, klu saya ade rasa perut mengeras regularly n strongly cepat2 pegi hosp. doc akan inject untuk matangkan paru-paru babies sebab diorang still kecik lagi n after deliver babies akan dimasukkan dalam NICU. dua tiga kali jugakla doc pesan kat saya pasal ni. sampai sekarang memang saya beware la takut2 ade rasa contraction mcm tu tapi Alhamdulillah, sampai skang anak2 ummie belum nak keluar lagi. ummie pun tiap2 ari pujuk babies jangan keluar skang sebab babies kecik lagi. kesian klu diorang keluar skng, nty kena masuk NICU lagi, kena pasang wayar, amek darah.. xnak2.. saya x sanggup tengok anak2 saya mcm tu. biar diorang besar dalam perut ni dlu baru bole keluar. saya x kesah nak bawak perut yang makin besar ni. memang penat sebab kaki saya yang kecik ni nak tanggung berat badan saya yg besar tapi demi anak2 saya sanggup asalkan bila diorang dah keluar nty sihat walafiat hendaknya.


okbai.


p/s: sekejap je rasa masa berlalu.. dah nak dapat babies dah rupanya ;)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.