Powered By Blogger

Monday, July 8, 2013

.Geram Aihhh!!!.

Assalamualaikum

Eiiiii.. kenapa la aku dapat owner rumah yang cerewet macam ni. apala dosa aku,hukhuk.. aku dengan husband dah selesa sangat menyewa kat sini. tapi bila mai bab owner rumah tu yang x best tu. 

Owner rumah aku cina. perempuan. memang masa mula2 dapat kunci kami dah dapat agak dia cerewet sebab masa kami dapat kunci 20hb, pastu dia mintak every month kami bank in duet sewa rumah sama tarikh dengan tarikh kami dapat kunci! bengang jugak sebab kami dapat gaji 27hb, susah sikitla kan. nak bertolak ansur sikit punya payah. so, terpaksa lah kami bank in awal daripada gaji.

Hari ni, aku msge owner rumah konon nak mintak izin nak cat rumah. tapi dia reply "No". eiii, sakit betoi hati aku! x reti langsung nak jaga hati orang. memang kami ni penyewa ja tapi pikirla orang nak cat rumah dia sebab nak bagi cantik bukan nak bagi kotor. pada kau, di pihak dia x rugi apa2 pun sebab aku dengan husband dah plan kalau nak pindah tempat lain kami akan cat balik kaler putih. dia memang x rugi apa2 pun. sabar jela. 

Aku ni punya la semangat nak decorate rumah tapi baru ja nak start dah gagal. semangat aku tiba2 jadi down. dah malas nak jaga rumah ni bila owner rumah x appriciate kita langsung. kita dah jaga rumah dia leklok cuba lah dia jaga hati kita sikit. lagi pun kami x penah lambat bayar sewa ka, buat hal ka. elok kami jaga rumah ni tapi yang ni dia balas. ishhhh, kalau aku x pikir kami ada kontrak dengan dia setahun dah lama aku angkat kaki. x sanggup aku dengan owner rumah yang cerewet yang amat ni! sabar lah wahai hati. terima jela.. nama pun menyewa, kena terima hakikatlah... hmmm..


Bubye

p/s:sabar sikit ja lagi naaa.. T_T




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.