Powered By Blogger

Monday, July 1, 2013

.Welcome July.

Assalamualaikum

Oh dah masuk bulan baru dah ari ni kan..sekejap ja dah masuk bulan julai. Lagi seminggu insyaAllah kita akan menjalani ibadah puasa plak. Aku lani dok sibuk ganti puasa la.. Tahun lepas puasa aku tengah pregnant tapi ada gakla tinggai sebab x berapa nak larat. 

Hari ni aku ngn husband x p keja. Ari isnin plak tu. perut buat hal. Memula husband yang start dulu. 

Husband : ayg ada sakit perut x?
Aku : dak. Awat?
Husband : b sakit perutla. Kita makan apa tadi?
Aku : makan megi goreng ja.. Lepas tu makan kat luar kat area gm tu..
Husband : eh, sebelum makan kat luar tu b dah sakit perut dah..
Aku : abes b makan apa? Apa yang b makan ayg makan. Awat ayg x sakit perut pn?
Husband : tu la pasai.....

Last2 malam tadi terjawab sudah. Masa keluar makan ngn famili aku, perut aku tiba2 memulas. Husband senyuummm pandang muka aku. Ceh! Terkono jugok den! Malam tadi xtau nak cakap macam mana la... Sakit sangat2 perut aku sampai 3,4 kali dok ulang alik masuk toilet. Bila dah buang dia okay lepas tu dia mai balik. Ada jugak husband ajak nak p klinik tapi aku xmau sebab kesian kat anak2 dah tido. Xkan nak kacau.

Pagi husband kejut aku nak p keja aku cakap x bole nak p sebab perut aku sakit lagi. Husband pun  still sakit jugak. So husband decide xpyh p keja. Lagipun husband cirit birit lagi teruk dari aku. Siasat punya siasat, aku ngn husband agak tauhu yang aku taruk dalam megi goreng tu punca perut kami sakit. Husband dah teguq masa tengah aku tengah goreng tauhu tu. husband cakap apa bau busuk ni. Merata rumah dia p cari last2 husband cakap tauhu yang aku goreng tu yang busuk. Aku pun terkejut jugakla sebab aku xdak bau apa2 pun. Husband suruh buang. Aku try cubit sikit tauhu tu. "b.. Ni la rasa tauhu.. Xdak bau busuk punnnnn.." Sekeras keras aku menafikan. 

Tapi bila dok pikir2 balik mungkin salah tauhu tu sebab aku lupa yang aku ni selsema. Mana la bole nak bau busuk tauhu tu. bila makan main rasa ja,kuikui.. Nasib2.. Malu aku masak menu berpoisoning,heh! 

Lepas ni tobat. Kena masak leklok. Kesian husband kena tanggung sakit. Aku dah ok sikit tapi husband cirit birit lagi. Ampun b!!!

Bubye

P/s : awai bulan yang mendukacitakan. Hope it will be a gud months for me. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.