Powered By Blogger

Wednesday, July 31, 2013

.Bulan Puasa.

Assalamualaikum

Fuh.. Bulan puasa ni x larat nak hupdate blog. Sibuk dok terjah resepi masakan,kuikui. Hari2 aku masak. Sempat x sempat belakang cerita. Janjindapat jimat sikit,kuikui. Lagipun kalau beli kat bazar ramadhan ada ja yang x kena kat tekak aku ni. Besa la tekak orang puasa khenn.. Mata dan nafsu ja yang lebih tapi bila bukak puasa makan ala kadar ja. Makanan yang beli pun asyik terkena yang x sedap, tu yang naik serik nak p bazar dah. 

Even aku n husband balik agak lewat, aku tetap akan bersilat kat dapo untuk masak. X sempat masak berbuka dulu dengan kurma. Lepas mandi n solat baru kitorang makan, gittew.. Alhamdulillah, time bulan puasa ni tiap2 hari aku masak dapat jimat banyak gilaa duet. Kalau p bazar tu sekejap ja dah abes duet. Beli nth apa2 makan xpun. Bila masak ni, kita pueh hati, ikut tekak sendiri dan yang paling penting dapat ikan perut husband,ngeh2x.. Husband pun sukaa sangat kalau aku masak. Walaupun x sedap dia tetap cakap sedap. Husband cakap aku masak sedap sebab aku masak ikhlas untuk husband. Terharuu deq nonnn!!

Time bulan puasa ni aku dapat jugak turunkan berat badan ni. 6 kilos ja. Tu pun sebab aku demam last week. Demam teruk sampai terpaksa la aku bukak puasa sebab x tahan sangat. Aku demam sampai 4 hari. Check kat klinik rupanya aku terkena infection kat tekak. Tekak aku bernanah n effects kat kepala aku sampaikan aku x dapat nak bangun p keja. 

Dan lagi satu kain baju kurung aku selama ni x muat dah bole pakai dah.. Hooiiyeee!! Bes gila. Satu2 aku try pakai then tunjuk kat husband. So, pasni make sure kena kekalkan or turunkan lagi berat badan ni. Jangan makin naik lepas raya ni sudeyla.

Bubye

P/s: dah x lama dah nak raya.. Seronok raya tahun ni sebab dapat beraya dengan anak2. Lengkap sudah hidupku. Thank you Allah (:

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.