Powered By Blogger

Friday, May 22, 2015

.Day 1 : 20 Fakta Tentang Aku.

Assalamualaikum

Entry pertama for da cabaran 30 hari. Entry ni ditulis time aku tengah menuai susu. Time ni jelah yang aku ade banyak masa untuk aku spendkan kat hp. Update guna hp jerk. Laptop untuk buat keje. Kat rumah memang x sempat nak bukak laptop. Harapkan hp jelah.

Okay, panjang norr mukadimah. Meh nak share 20 fakta mengenai diri aku. Ecewahh!

1. Nama penuh aku zurini. Yes 6 huruf tu je. Xde siti xde nur. Dari kecik sampai sekarang orang panggil aku juju. Xtau mai mana juju tu hihi

2. Abah aku meninggal since umo setahun stgh. Aku xde memori langsung dengan abah. Muka abah pun aku x ingat. Nasib mak ade simpan gambar abah lagi baru la tau rupa abah macam mana.

3. Dulu taste aku suka lelaki yang tinggi. Berangan kalau nak cakap kena dongak2 kahkah! Tapi kuasa Allah kan dapat husband comei2 gittew hihi.

4. Kawen muda sebaya umo 23 tahun. 

5. 1st anak dapat kembar gegurl. Sonok x terhingga. Best moment ever!

6. Ramai cakap aku sombong n garang sebab muka aku masham je tapi sebenarnya kalau orang yang kenal aku macam mana, aku ni peramah n suka gelak2.

7. Husband cakap aku ni jenis sempoi sebab tu dia suka kat aku, auuuuuwww

8. Bab ni paling x suka. Makan sikit je tapi berat cepat je naik. Bila nak diet tu susah nauuu nak tuwun. Gerammm iolllssss..

9. Sejak jadi isteri ni hobi aku dah bertukar ke mengemas2 rumah, susun atur barang.. Mak2 angatttt kannnn hihi

10. X suka pakai spec sebab x cantik bila pakai shawl. Lagi satu bila pakai spec nampak macam mak2 angat.

11. Suka betul gigit kuku tapi bila dah kawen dah makin kurang gigit kuku tu sebab iolls malu la nak buat perangai huduh ni depan husband hihi

12. Suka pantai. Kalau nak holiday mesti aku suggest p tempat yang ade pantai. Xtaula npe. Maybe pantai ni menenangkan kepala jiwa aku kottt.

13. Aku x ramai kawan. Kawan rapat aku sorang je, chuna. Tu pun jauh nun di ipoh. Kat sini, husband jelah tempat aku mengadu, bergado, berjalan2. Jarangla keluar dengan kawan. Paling kuat pun keluar dengan adik beradik je. Sadis x.

14. Aku ni jenis yang kuat merajuk. Biasalah anak bongsu kan, hmmm..

15. Sepanjang hidup ni 3x putus cinta. Bercinta seawal umo 14 tahun gittew. Gatai. Alhamdulillah, jumpa yang keempat ni kawen jugak akhirnya.

16. Pemalas. Kalau tengok baju x berlipat ntyla ntylah pastu hambek kauu tinggi menggunung. Lipatlah baju sambil menangis. 

17. Impian nak anak 7 orang tapi x bole sebab iolls dah czer 2x. So ade 2x je lagi bole pregnant. Xpela, redho.

18. Impian nak beli kereta honda jazz. Lesen kete pun xde hahaha..

19. Study marketing tapi keje material planner. Lari jauh sangat2. 

20. Ummi of Twins girl Zara Amalia & Zara Amani (2 tahun 8 bulan) dan Muhammad Azhad (4 bulan) 

Okay, tu jeeee.. Banyak lagi nak share tapi ni pun jenuh nak taip hehe. Tunggu esok punya entry plak naaa.....



Till then, bubye

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.