Powered By Blogger

Saturday, May 23, 2015

.Day 2 : Go Away Eczema syuhhhhh!!!.

Assalamualaikum

Still in the eczema mood. Alhamdulillah, start from last week aku ade try diet for eczema. Since azhad masih menyusu aku lah yang kena diet. Diet gula n tepung. Apa saja demi mu anak, ummi sanggup buat asalkan kamu sihat macam baby2 lain. Amin. 

Kadang tu im wondering kenapa Allah uji aku sehebat ni? Baby2 lain elok muka. Nak gomoi cium pun best. Anak aku? Sibuk menggaru ada la. Bila tengok dia Ya Allah.. Kesiannya... Kecik2 dah kena cmni tapi sikit pun x meragam sebab eczema dia tu. Cam xde pape je. Kita yang tengok ni lah yang x sampai hati. Tapi i try to be positive. Apa yang jadi mesti ade hikmah kan sebab Dia sebaik baik perancang. 

Ni gambar terbaru azhad. Selepas beberapa hari aku diet gula dan tepung. Minum hanya air kosong sahaja! Tepung langsung x amek. Mee ke bihun ke memang aku x makan langsung. Masa mula2 diet aku strict makan nasi dengan sayur je. Daging pun aku dah x makan and the results Alhamdulillah. Muka azhad dah x berair. Kering. Cantik.


Kalau dulu macam ni lah muka dia. Berair.. Sampai sekarang still pakaikan dia mittens. Kalau x abesla dia garu sampai berdarah huhu.. Gatal sangat rasanya. 


Aku masih setia lagi dengan cream homeopathy tu. Banyak perubahan bila pakai cream ni even lambat sikit kesan dia sebab homeopathy ni kan xde dadah. So gud pakai kan benda yang natural. It works. Tapi badan dia lah aku xtau nak pakai kan apa. Dari dulu sampai sekarang kulit badan dia kering n kasar. Kalau baby kan biasanya kulit diorang lembut kan tapi azhad ni lain. Ade gak aku drop comment kat grup eczema fb. Ramai yang suggest pakai moogoo tapi mahaiiiiiii uhuk! Sekarang badan dia aku sapu vco sebab nak bagi lembab tapi tu lah x lembab2 pong..

Macam2 dah aku try tapi yang serasi cream homeopathy ni je. Lagi satu bedak sejuk temulawak. Makcik husband bagi untuk try. Alhamdulillah serasi jugak. Ntylah bila ade benda baru pasal eczema ni i will share. And harap2 lepas ni azhad akan pulih sepenuhnya Amin. 

Till then, bubye

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.