Powered By Blogger

Sunday, November 18, 2012

.Sumpah Aku Nak Kurus.

Assalamualaikum

Dah dua bln dah rupanya aku beranak. Pantang pun dah lama abes tapi badan still x kurus lagi. 1st time timbang berat masa p cucuk anak2 kt klinik sebulan lepas. Timbang berat dalam 60kg smpaila skng berat tang tu jgk, x turun x naik. Makan byk risau jgk klu naik tp mungkin aku menyusu sbb tu berat maintain kat situ kot. 

Masa pregnant dulu dok azam kuat nk kurus lepas beranak. Nak pantang betoi2 xmau jadi mcm kakak aku lepas beranak dua bdan naik gemuk, semua dh lari pinggang dah xdak. Takut jgk jd mcm dia sbb tu kdg aku control mkn. Husband pun sbnrnya x bising pun suruh aku diet ka apa. Dia tau aku skng menyusu. Ppuan menyusu mmg kena mkn byk sbb tu la klu bole dia suruh aku mkn byk sikit nty bole la nyusu anak byk2. Xpela skng aku nak mkn puas2 dulu bila badan dah betoi2 naik baru aku nak diet,heeee.. 

Sbnrnya aku teringin nak kurus. Aku ni bkn kategori kurus. Aku jenis chubby tapi sebelum nk tunang aku gigih berdiet. Nk cntik dlm gmba, wakaka. Sanggup x mkn smpai menggeletar satu bdn semata mata nk kurus. Tp bila dh usaha tu dah nmpak hasil aku syiok gila! Muka dah jadi kecik, semua bju aku dh bole pkai siap rembat bju kakak aku lg. 

Lepas dah beranak bdan pun naik. masa pantang dulu rasa mcm kurus sikit tapi bila dah abes pantang ni makin naik plak berat bdan aku ni. tambah2 lepas abes pantang terus aku minum ais memangla perut naik buncit,hahaha. tapi setakat ni aku xmau diet dulu. biarla. aku nak nikmati dulu saat2 mcm ni. aku nak cukup mkn biar anak2 aku dapat semua khasiat dari susu aku ni. xpa, skng ni anak2 yg penting dulu tapi aku kena control la mkn klu x bam2 la aku,huhu.. bila dah ready nak diet nty teringin nak bdan mcm ni -->

....

....

....


Bubye.

p/s: ada hati, ngeh2 ;3

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.