Tuesday, December 11, 2012

.Buai oh Buai.

Assalamualaikum

Entry kali ni aku nk cite psl buai. Skng ni anak2 aku dh mcm addicted ngn buai. Huuuu, susah jgk bila dh start ajar anak pkai buai ni sbb bila p tdo kt umh org, p holiday ka apa mesti jenuh sikit nk bg tdo. 

Aku start ajar anak2 aku pakai buai x silap ak masa anak2 aku umo sbln stgh, nk masuk dua bulan. Anak2 aku ni jenis susah nk tdo kt atas tilam. Keja nk dok kt riba ja, dahla twin. Cmna cara aku nk jaga diorang? So, aku terpaksala pkai buai. Bkn aku saja2 naa..

Aku beli buai kat manjaku sg buloh. P beli malam2 sbb si adik buat hal x mau tdo. Husband sbnrnya x berapa suka klu anak2 tido pakai buai sbb satu kan klu guna buai ni bila kita goncang x berapa elok utk otak baby n yg kedua susah klu nk p mana2 kena angkut buai sekali. Jenuhla.. Tapi bila dah anak susah nk tido terpaksa jugakla beli lagi pun kami pikir jgk susah klu xdak buai bila nk htr anak kt pengasuh. Klu xdak buai susahla pengasuh nk buat keja dia kan. Nk xnk kena jgk la beli buai. Kat manjaku ada dua jenis buai. Satu harga rm139 n lagi satu harga rm199. Klu nak anak tido guna buai elektrik, kena beli moto dia. Buai dgn moto elektrik ni harga asing tau. Moto elektrik tu saja dah harga rm200. Mahai sungguh... Buai pn kami beli yg murah. Buai ni jenis yg bentuk half u. Klu yg mahai tu bentuk u. Kami beli satu saja x mampu la nk beli dua. Xpa la anak2 faham. Bole ja share2. Aku beli buai tanpa moto tu. X pyhla nk beli moto segala. Aku rajin ja nk goncang buai anak aku,hehe

Bila dah ada buai senang sikitla. Bole la lari2 sat nk p buat keja walaupun ada satu buai ja tp Alhamdulillah, mungkin rezki anak2 kot ada satu mlm tu pengasuh dtg umh aku bagi buai. Dia ckp ada org umh atas nak buang buai ni. Drpd buang baik dia bagi kat aku. Syukur sgt2.. Buai yg dia bagi ni buai jenis bentuk u tu jenis yg mahai. Gembira sungguhla kami,hehe..

Skng ni sejak dua2 dah pakai buai mmg keja dok tido ja. Sempatla klu nak masak segala xdakla kena dok pegang ja. Klu anak2 tido dlm buai aku goncang biasa2 saja bila dah tido aku biar jela. Masa mula2 ada buai dulu aku sibuk goncang buai. Bila dah tido pn aku goncang. Rupanya x bole mcm tu. Klu anak dah tido kita berenti goncang mula la menjerit,huuuuu.. Sama ja x bole buat keja len kena menghadap buai plak. Awal2 dlu aku mcm tu la lpas tu aku cuba train anak2 bila dah tido aku x goncang aku biarkan ja. Mula2 mmgla menangis tapi aku biar ja lpas tu dah ok. Lena ja anak2 tido. Setakat ni mmg buai membantu aku sgt2. Lega bila anak2 syiok tido dlm buai. Tido pn cukup bila bgn asyik gelak ja,hehe rindu btui..


Bubbye

p/s: umh dhla kecik ltk dua buai lg la mkn space -_-'


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.