Powered By Blogger

Tuesday, December 11, 2012

.Susu Apa yang Aku Bagi Anak2 Minum.

Assalamualaikum

Sejak anak2 aku lahir susu aku memang x cukup utk dua org baby. Aku terpaksa campur dengan susu fm. Mula2 dulu husband beli susu anmum tapi x lama aku bagi anak2 minum susu ni sebab bila diorang minum diorang x berak. Mula memang aku ingat bila x berak kira normal sebab aku ada google kat internet ckp klu baby x berak dua tiga ari xdak apa2 xpyh risau. Tapi bila anak2 aku berak, diorang jenuhla dok meneran sampai menangis. Kesian aku tgk. Time ni la aku syak susu anmum ni x serasi ngn anak2 aku. 

Aku ngn husband pakat nak try susu lain walaupun stok susu anmum ada byk lagi. Sbnrnya kwn kat tempat keja aku ada bagi dua kotak susu anmum sebab anak dia dah kena tukar anmum tahap lain dah. Susu anmum tu dia beli byk drpd dia buang dia  sedekahla kat anak2 aku. Tapi syg anak2 aku plak x serasi dengan susu ni. So, kami laki bini try bagi anak2 susu enfalac. Memang susu jenis ni mahai tapi husband kata demi anak2 dia x kesah. Kami beli enfalac biasa saja xdak yg A+ tu. Klu yg ada A+ tu mahai sampai rm66 klu x salah aku la. Enfalac yg biasa ni rm43.65. Ni harga yg kami beli kat speedmart. Klu kat tempat lain mahai sikit. 

Dulu masa anak2 kecik susu bole la tahan dalam 14 ari. Dua org minum tau. Dulu diorang minum 2oz ja tapi skng dah x bole 2oz kena buat 3oz baru diorang kenyang. Lagi satu skang diorang dh kuat minum, susu pn tahan x sampai 10 ari. Susu bdn aku plak dh mkin sikit sejak aku start keja. Tension punya psl production susu dh kurang. Nak pump kat tmpt keja x sempat,huuuuu.. Memang dugaan la. Tapi aku dok gigih lagi nak bykkan susu balik, kesian kat anak2. At least bole la jimat sikit nak beli susu. Nty klu dah makin besar makin kuat minum terpaksa la cut off mana yg x penting tu. Kena utamakan susu anak2 dulu. Bila dah jadi mak ni mcm ni la. Pikir kat anak2 ja, heeeeeee.. ^___^


Bubbye

p/s: moga Allah bukakan pintu rezki utk kami sekeluarga. Amin.. ;)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.