Powered By Blogger

Monday, November 24, 2014

.Baby dah Engage.

Assalamualaikum

Rabu lepas aku ade appointment kali kedua dengan doc hospital sg buloh. Since uri dah naik ke atas, 2nd appointment ni doc just nak tengok result air kencing 24 jam n result darah dalam badan aku je. Eksaited sangat nak tau result, awal2 dah sampai kat hospital sg buloh. Xmau lambat2 nty queue panjang.


Hari tu dapat doc india. Laju je dia buat keje tapi okayla xde la membebel panjang sangat kan. Sampai2 je dalam bilik terus dia ajak scan sebab 1st appointment dulu baby breech. Kali ni nak tengok position baby dah pusing ke belum. Masa mula2 scan tu, doc terus scan kat tempat bedah dulu n doc tunjuk kat screen kepala baby dah kat bawah. Hooyayy!! Doc cakap ni dah engage ni. Dalam hati ni x abes2 bersyukur kat Allah SWT. Doc check air ketuban okay cukup. Berat baby dah 2.1kg. Normal untuk usia kandungan 34 minggu 3 hari time tu. So far semua normal :)

Dah abes scan doc bagitau result air kencing 24 jam. Normal dah xde terlebih protein pun. Darah pun ok. Doc cakap awak semua okay. So tunggulah.. Bole try bersalin normal. Alhamdulillah.. Rasa seronok sangat bila doc cakap macam tu. Aku je la kena jaga makan dan kesihatan. Harap2 semua nya normal lah sepanjang aku mengandung sampai lah aku bersalin nty. Kali ni harap sangat bole bersalin secara normal. Dah xnak rasa czer. Nak rasa plak nikmat bersalin normal. Korang doa2 kan lah eyh.

Bubye

P/s: Semua sebab Dia. Terima kaseh Ya Allah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.