Powered By Blogger

Wednesday, July 18, 2012

.susu Oh susu.

Assalamualaikum.

Hello! sekarang dah masuk bulan 7 kan, dah half year dah. rase mcm baru je kawen bulan 12 td tup2 dah nak jumpa bulan 12 balik, huwaa!! lajunye masa, x sempat nk kejar. seminggu pon rase sekejap sgt, ari cuti sabtu ahad apatah lagi,hikhik. sabtu ni insyaAllah kita akan sama2 start berpuasa bagi umat Islam. x sabar betul nak puasa ngn babies tahun ni even x dapat nak berpuasa n berbuka sama2 ngn en b. dia keje shift malam time tu, xpela en b cari rezki utk keluarga. pas en b keje siang bole la berbuka puasa sama2, yg penting nak ajak en b jalan2 pegi bazaar ramadhan. sonoknye ^_^.. 

Minggu ni my babies dah almost 28 weeks. dah lama rupanya saya bawak my babies dalam tummy ni. makin dekat plak nak bersalin, takutnye T_T.. skang ni babies dah kuat tendang2 n bergerak. tambah2 time lapar, memang kecoh dalam ni dok tendang2 ajak makan,hehe.. kekadang tu sampai senget2 la perut ni, kelakar pon ade..bila dah makan diorang senyap. yang besnya, anak2 ummi ni bila time tido diorang ikut tido sama. x kacau ummi tido pon. bagos, harap2 mcm ni la keadaan diorang lepas keluar nty. 

*sumber dari pakcik google

Mcm ni la kot my babies dalam perut >_<

Atau pon mcm ni,hehe

Tapi yang buat saya risau skang ni cukup ke susu yang saya nak bagi kat babies saya nty? saya dah niat insyaAllah saya nak susukan babies saya secara eksklusif selagi saya mampu tapi saya x yakin. bila tengok kawan2 yang dapat breastfeed anak diorang rasa best sgt pengalaman tu. skng ni saya tgh gigih menggoogle pasal teknik menyusu especially utk baby kembar. saya takut bila babies saya nty terpaksa minum susu formula sebab saya x dapat nak bagi susu badan saya sendiri. saya anggap saya dah failed! tambah2 lagi bila skng ni saya rasa both miss b saya x besar dan x berat. mcm xde susu jek. tu yang buat saya lagi x confident,hmm.. tapi kawan2 saya cakap jangan risau. masa 1st day kita bersalin automatically susu keluar. skng ni kena pikir positif je,sokongan dari suami tu amatlah penting. lagi satu kena banyak berdoa, insyaAllah niat kita nak susukan anak, Allah dah siap2 tentukan ^_^




okbai.


p/s: Positif, positif, positif!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.