Powered By Blogger

Saturday, January 26, 2013

.Susu Makin Sikit.Sedey.

Assalamualaikum

Dah masuk 2 bulan aku masuk keja. Dah lama sebenarnya aku nak post entry pasai ni tapi asyik x berkesempatan saja. So today i will make it! Okay2 back to da point ya. Susu aku makin sikit sejak aku masuk keja. Masa awai2 keja dulu okay lagi, Alhamdulillah sekali session bole dapat 4oz gitu. Memang biasa aku dapat byk tu saja. Tapi lama2 makin sikit plak. Aku igt mungkin aku kurang minum n makan or tension pasai keja sebab tu susu aku makin kurang. Aku pun sedaya upaya la bwk botol air n makan byk2 nak bagi susu ada. Bila tgh pump aku cuba set otak bagi x tension. Tapi susu dapat sikit jugak.

Husband la org yg paling kuat support wife dia ni. kadang aku rasa down bila x dapat nak bagi anak2 aku minum susu badan aku sendiri. lagi down bila ada kawan2 yg asyik cerita pasai susu badan diorang. ye..aku tau susu badan aku sikit. memang x cukup nak bagi anak2 aku. Igt aku x terasa ka klu diorang dok cita pasai byk susu bdn, siap bole simpan stok lg. Aduyai.. Aku redha.. Dah rezki aku takat ni ja aku nak buat mcm mna. Semua benda aku dah cuba. Makan lobak putih, sayur sawi.. tapi samo yo,huhu.. Skng aku dok gigih makan shaklee plak. Baru start saja..




Sedih tau bila kita as a mother x bole nak bagi susu badan kat anak. Baru skng aku faham perasaan itu. Masa pregnant dlu dah niat klu bole nak bf anak2 sampaila umo diorang 2 tahun. Tapi x sampai 2 tahun dah sikit. Husband pun dah bole terima susu badan aku makin sikit. Dulu jenuh jugakla nak terangkan kt husband. Bukan aku sengaja xmau bagi anak2 susu tapi bila bagi ja nenen lg la diorang kuat nangis. Isap2 susu x keluar agaknya tu yg menangis sakan tu. 

Skang ni aku memang bergantung sepenuhnya kat susu formula. Sedih memang sedih tapi aku kena go on jugak. Xkan nak biar anak2 x minum. Lagi kesian. Xpa la.. Mungkin dah tertulis anak2 aku dapat minum susu badan aku sampai 2 bulan lebih saja. Klu aku pikir balik pasai ni mesti aku sedih. Aku x mintak susu badan aku sikit sebelum waktu dia tapi aku redha. 

Amalia.. Amani..ummi mintak maaf sebab x dapat nak bagi susu yg terbaik untuk anak2 ummi.. Susu yg sepatutnya anak2 ummi dapat.. Ummi rasa bersalah sgt. Anak2 ummi patut dpt hak tu. Ummi mintak maaf nak..

Bubye

p/s: susu ibu adalah susu yg paling terbaik. Memang aku x nafikan. InsyaAllah mungkin ada rezki untuk anak yg seterusnya,huh.. xoxo =)



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.