Powered By Blogger

Saturday, January 26, 2013

.Tukar Susu.

Assalamualaikum

Alhamdulillah.. zara's dah masuk 4 bulan. makin lama makin bulat pulak aku tgk diorang ni. syukur sgt2. diorang selera sungguh minum susu sekarang ni =) baru2 ni aku ngn husband tukar kan susu anak2. dulu diorang minum enfalac biasa tapi disebabkan diorang makin lama makin kuat minum susu, so terpaksalah kami cari susu yg murah sikit. bukan x sayang anak tapi bila beli susu enfalac ni sakit sikitla,huhu.. kalau beli 1 pek enfalac biasa yg harga RM43 tahan dalam 2,3 ari ja. klu sebulan dah berapa kan,sobs sobs..

Sebelum nak tukar susu ni aku gigih dok google kat internet susu mana yg elok untuk baby. cari punya cari, finally aku suggest kat husband susu s26. Ramai jgk yg ckp susu s26 ni elok untuk baby. Husband okay saja n beli 1 pek untuk cuba. Nak beli yg kecik x jumpa so bli la yg 600gm punya. Klu beli kat speedmart bole dpt harga RM35. Speedmart setakat ni klu nak beli susu harga dia memang murah la. Klu kat tempat lain for sure lagi mahai dari harga yg ni. Setakat yg aku tau la tp sapa2 yg tau ada harga susu s26 yg paling murah dari speedmart sila bagitau aku,hihi. Bila anak2 dah try minum susu s26 ni diorang selera, berak pun okay aku n husband pun terus tukar susu. 


Masa balik kampung teluk intan itu ari, husband p kedai ubat cina nak beli susu. Biasa klu jenis kedai2 mcm ni mmg harga susu murah2. Husband beli 2 kotak susu s26. Dalam 1 kotak ada 2 pek. Makna 1 kotak tu 1.2kg. Harga 1 kotak RM64.90. Okayla kan. 1pek tahan 3,4 ari. Tapi yg aku perasan bila anak2 minum susu ni diorang selera gila. Laju ja minum. Klu bancuh 4oz tu cepat ja abes. Naikla jgk badan anak2.. Alhamdulillah..



Aku harap lepas ni xdakla tukar2 susu dah. Rasa kesian sgt kat anak2 sebab x mampu nak bagi susu mahai kat diorang. Aku nak bagi yg terbaik untuk anak2. Nak diorang rasa selesa.. Dapat semua yang diorang nak sebab aku xmau anak2 aku susah mcm aku dulu. Memang la x elok manjakan sgt anak2 ni tapi aku sedihla bila sepatutnya benda yg diorang perlu dapat aku x bole bagi. Contoh macam susu la. Aku redha bila susu badan aku dah makin kering. Bila pump x sampai 1oz dapat. Tu nty aku cita next entry. Sebab tu selagi aku mampu aku nak bagi susu yang terbaik untuk anak2 aku. Bila dok google ramai mak2 ckp susu s26 ni elok untuk perkembangan otak baby terus aku bagitau kat husband. Harap susu ni okayla kat anak2. Klu bole biar la kami stick dengan susu ni saja. Aku suka tgk anak2 selera bila minum susu. Mudahan murah rezki kami suami isteri tahun ni. Alhamdulillah, awal tahun 2013 ni dah dapat gud news bila kami dapat naik gaji. Rezki anak2. Bole la beli susu n pampers anak2.. Ada jugak rezki lebih. Syukran Ya Allah!



Buybe!

p/s: anak2 sibuk minum susu ummi pun sibuk jugak nak minum susu. nak dapat kulit gebus kenala rajin minum susu,hihi.. xoxo =)





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.