Powered By Blogger

Saturday, January 5, 2013

.Sakit Hati Tau!.

Assalamualaikum

Risau sungguh bila anak2 sakit. Baru ja sihat tapi lepas balik kg t.intan terus demam. Adik start demam dulu lepas tu baru kakak. Demam kali ni adik paling teruk. Menangis aku tgk. Badan adik dah susut sikit. Selalu klu adik demam dia jarangla nk merengek tapi kali ni nk tido pun susah. Bila aku angkat adik dia buat muka sedih. Adik cuba ckp ngn aku dengan muka pnuh simpati. Walaupun aku x faham tapi aku tau adik cuba nk beritahu aku yg adik sakit.

Baru ni mlm khamis adik demam panas. Time tu husband keja mlm. Pengasuh ajak aku p klinik sbb dia pun nk bwk anak dia yg demam. Kami p klinik kesihatan sg buloh. Masa mula2 sampai aku tgk luaran mcm ok. Dalam hati dh berckp klu lpas ni nk p klinik ka apa bole la p sini saja. Selesa dan besar.

Tapi yg buat aku down psl klinik kerajaan ni sbb DOKTOR dia. Masa no aku naik aku ngn mak bwk masuk ank2. Doc ni perempuan melayu. Mula dia check adik. Check pn laju ja. Mai turn kakak plak doc tu ckp "cepat2 patient ramai ni dah pukul berapa ni". Bengang gila aku bila dia ckp mcm tu tapi aku sabar lg. Pastu aku ada la tanya klu aku bg ubt homeopathy bole x. Dia balas "sukahati". Jawapan dia mcm x blja tggi. Mintak maap aku nak respect dengan doc mcm tu. Ko x layak jdi doc paham!! 

Balik umh aku col husband mengadu kat dia. Husband pun bengang cara doc tu. Lepas ni klu sakit ka apa aku ngn husband prefer p klinik swasta ja. Xpa byr lbih asalkan kita x dilayan mcm sampah! Aku geram bila doc tu buat anak2 aku mcm tu. Anak2 aku sakit tau. Mmg x selamat la hidup ko!

bubye

p/s: sejak jadi mak2 ni jiwa ii sensitip tau

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.