Powered By Blogger

Thursday, January 9, 2014

.Syampu Mana yang Elok?.

Assalamualaikum

Dah lama sebenarnya aku pakai syampu brand head & shoulder. Seingat aku sejak dari remaja kot. Masa kecik dulu aku pakai je syampu yang mak beli. Bila dah remaja sikit aku sendiri yang tunjuk kat mak suruh beli syampu head & shoulder ni. Kenapa, sebab head & shoulder kan 'main' dia untuk hilangkan  kelemumur. Aku ni sejak azali banyak kelemumur tapi bukan di tahap kronik hokey. Kelemumur yang biasa2 je tapi kalau lama x syampu bole bikin gatal kepala ni.




Lepas dah kawen aku still guna head & shoulder sampailah aku terbaca satu blog (aku lupa apa nama blog tu -_-') elok kalau kita tukar2 brand syampu. Kalau salah tolong betolkan eyh. Aku pun macam dah lama pakai head & shoulder kan. Kadang tu bosan jugak pakai benda yang sama. Aku pakai lama head & shoulder ni pun sebab memang okay. Dia bole control kelemumur aku. Tapi diri ni gedik nak cuba brand lain. Selain tu, sejak beranak ni rambut aku timbul pulak problem lain. Rambut aku banyak gugur. Dah makin nipis dah. Malu aku dengan husband. 

Jadi aku pun beli lah dove hair therapy. Alhamdulillah memang berkesan. Rambut aku dah banyak tumbuh anak2 rambut baru. Bau dia pun wangi dan rambut rasa lagi lembut. Aku suka sangat tapi aku perasan bila aku pakai syampu ni kelemumur aku makin banyak. Gatal gila lagi2 bila pakai tudung. Tergaru2 aku. 




Aku ada jugak google syampu mana yang bole rawat rambut gugur dan kelemumur sekaligus. Then i found CLEAR! Aku amek yang hair fall punya. Dan yes sampai sekarang its awesome. Rambut dah kurang gugur dan kelemumur jugak dah quite okay compare than dove. Sekali sekala aku pakai dove jugak sebab aku sangat suka kan bau dia hehe.. Tu aku punya cara lah. Next time xtau lagi aku nak try syampu apa plak hmmm.. 




Okbai

NotaKaki: nak pilih syampu kena pilih betul2. Jangan kau beli sebab orang tu pakai. Kagum kot. X munasabah la dik.. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.