Powered By Blogger

Sunday, July 13, 2014

.Dugaan Puasa.

Assalamualaikum

Minggu ni Alhamdulillah x p mana2. Dok rumah saje sebab husband OT semalam. Hari ni husband ada best sikit la hihi! Fuhhhh.. Dah bpe hari eyh kita dah puasa?? Puasa aku sekarang ni awal2 dah bocor padahal nandung apa kess kan.. Time bulan puasa ni aku asyik muntah je. Makanan sahur semua aku keluar balik. Banyak plak tu, last2 lunch hour ajak husband balik sebab tekak tingin nak minum air sunquick ais. Pebenda la mak buyong ni huhu!

Pehtu jumaat lepas muntah lagi. Kali ni lagi teruk muntah. Jenuh aku dok dalam toilet muntah sesaje. Baby dalam peyut ni dah 4 bulan apsal la ade lagi alahan?? Gegurl confius sgt. Tu la dulu masa pregnant kan zara's sikit pun aku x penah rasa alahan. Muntah pun x penah. Pregnant kali ni hambek kauuu muahaha! Aku cuba makan sahur sikit sebab nak elak muntah tapi x menjadi. Sama jugakkk. Mungkin ni la kot dugaan aku pregnant time bulan puasa kan. Tahan jela. 

Hari ni aku timbang berat aku tuwun 2kg. Mak bangga hokey tapi kesian kat baby takut x cukup khasiat. Husband pun pasan aku makin kurus padahal time pregnant patutnya makin gemuk kan ni terbalik plak. Dulu sebelum pregnant susah betul nak tuwun kan berat badan sampai x makan nasik la haku ni. Tapi sekarang ni makan banyak pun bole tuwun jugak. 

Hari ni pepagi keluar semangat hokey laki bini ni p pasaraya nak beli barang basah. Ikan ayam semua dah abes sebab aku rajin sangat masak time bulan puasa ni *angkat hidung sikit*. Even balik keje lambat tapi aku tetap gigih masak tau sebab utamanya JIMAT. Bazar ramadhan pun kalau bole kitorang elak sesangat. Membazir je semua tu. Beli pun bukan tentu sedap baik masak sendiri. Husband cakap memang jimat masak kat rumah time bulan puasa ni sebab duet kat tangan dia ada lagi kalau x sikit2 nak kena withdraw. Alhamdulillah... Penat sikit je kan tapi yang penting kena jimat. Macam2 nak pakai duet sekarang ni huhu tambah2 dekat nak raya ni.

Balik pasaraya aku terus collapse. Penat sangat kot ke sahur tadi aku makan sikit?? Ingat nak kemas rumah sesama dengan husband tapi husband sorang2 je yang buat. Aku plak sedap tido. Cian husband. Berbuka ni pun husband yang masakkan. Tu pun bini dia yang x malu ni sebuk request nak makan mee goreng basah.. Nty aku upload k rupa mee goreng basah yang husband masak kat instagram. Kalau ade kesempatan bole kot up entry satu ngeh ngeh.

Bubye

P/s: terima kasihla syg sebab buat semua benda hari ni even ayg tau b pun penat jugak kan tapi x nak tunjuk. Terima kasih sesangat! I lap u lah!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.