Powered By Blogger

Monday, December 22, 2014

.Bubye Tahun 2014.

Assalamualaikum

Pheewww.. Bpe hari je lagi kita nak melangkah ke tahun 2015 kan. Kejap sangat kot aku rasa tahun ni. Kejap2 pun aku ni x beranak lagi.. Alahai adik.. Cepatlah keluar.. Xmo lah keluar time due date.. Ummi tatut kena induce huuuuu..

Yang sebenarnya aku nak cerita pasal tahun 2014 yang bakal pergi x lama lagi ni *cewahh sangat ayat tuh*. Tahun 2014 adalah tahun yang menggembirakan bagi aku sebabnya banyak gak benda2 yang manis singgah kat aku dan famili. Syukur Alhamdulillah.. Rezki Allah bagi. Rezki dapat anak2 yang sangat understanding dengan keje ayah n ummi diorang. Rezki keje. Erm.. Macam2 lah tapi memang tahun ni flow kehidupan aku sangat lah menyenangkan even ade banyak lagi benda yang aku belum dapat. Tu nty kena buat wishlist untuk tahun depan plak, hehe.. Tungguuuuuu..

Korang tau kan aku dengan husband keje 6am - 6pm. Dulu husband keje shift. Kalau keje shift ni gaji masyukkkk tapi sebab kan aku x bole nak handle zara's sorang2 time husband keje malam plus susah aku nak pegi keje sebab aku xde lesen. So husband decide masuk normal. Masa mula2 dulu aku sendiri yang nak resign. Ingat nak dok rumah jaga zara's sambil2 tu buat lah bisnes online ke apa kan. Tapi bila aku hantar surat resign kat boss dia x kasik plak. Boss pujuk aku. Macam2 lah dia pengaruh aku. Aku pun cakap okay tapi boleh x kalau husband masuk normal sebab aku xde transport nak pegi keje kalau husband shift malam. Aku dengan husband ni 1 department tapi boss lain2. Nasib lah boss kitorang masing2 bagi green light. Tu kira rezki jugaklah kan dapat boss sebaik ni hewhew.

Pasal zara's plak diorang tersangatlah adorable kat mata kitorang. Dulu masa kecik susah jugakla aku nak jaga. Well, experience langsung zero. Pastu terus dapat twin plak tu kan. Memang tersangatlah menguji kesabaran kitorang. Aku ingat lagi aku selalu nangis bila jaga zara's. Diorang dulu kuat nangis. Dua2 nak kena pegang pastu asyik menempek je. Tapi bila dah besar ni Alhamdulillah sangat2 senang nak handle diorang but ade la time2 diorang menempek jugak tapi tu biasa lah kan budak2. Biasa memang diorang main berdua je. Langsung x peduli kat aku dah. Lagi2 kalau weekend husband plak OT, boring sangatlah aku sebab diorang x pedulikan aku. Habes fb, ig aku godek sampai xtau nak buat apa dah hahaha. Rezki kan dapat anak2 camni.

Lagi satu benda yang buat aku hepi tahun ni aku dinaikkan gred. Yeayyyy! Terima kaseh boss sebab bagi aku peluang tu kat aku. Tahun lepas rezki husband tahun ni rezki aku plak. Syukur. Allah is the best scriptwriter kan. Benda macam ni lah buat lagi semangat aku nak keje. Keje aku ni bukan takat time waktu keje je kadang2 tu malam n weekend pun aku kena standby sebab plan semua kat tangan aku. Penat memang penat tapi husband penah cakap dengan aku buat keje biar ikhlas. Memang keje time weekend boss x bagi gaji tapi dah tu keje kita buat je mana tau nty boss nampak. Ikhlaskan je. Lagipun aku memang minat keje camni sebab keje guna otak.

Dan last sekali tahun ni aku disahkan pregnant. Alhamdulillah.. Memang tahun ni plan nak pregnant dan Allah dah izinkan. Best lagi bila dapat tau gender baby is a BOY! Lepas ni nak rehat lama2 hehe.. Insha Allah penutup tahun ni dapat lah kami pegang baby lagi. Sekarang ni dok tunggu hari je. Bila la nak keluar baby ummi ni. Hari ni pun aku dah start cuti. Aku amek seminggu awal sebab dah x larat benor nak pegi keje. Dok rumah bole la aku rehat sikit tapi kena buat keje rumah jugaklah gagahkan diri sebab nak cuba bersalin awal tapi sampai sekarang still xde tanda2 bersalin lagi. Jenuh dah aku cuba macam2 petua, sigh.. Xpelah juju.. Bertabahlah.

So, for next year aku harap will be the best year jugaklah untuk aku dan famili. Mudah mudahan semua nya berjalan dengan lancar. Untuk azam tahun baru nty aku akan post kan, insha Allah.. hehe..

Till then, bubye

P/s: 2015, please be nice to me yaa.. :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.