Powered By Blogger

Tuesday, April 14, 2015

.Kerja Rumahtangga.

Assalamualaikum

Lepas je beranak kali ni banyakkkkk gilerrrrr keje rumahtangga tertangguh. Kadang tu tension gak nak balik rumah bila pikir Ya Allah sepahnya rumah! Kain x berlipat! Baju x sidai! Pinggan x cuci! Kemalasan apekah ini khenn. Eh, aku x malas tau tapi masa tu je x cukup. 

Kerja rumahtangga yang sepatutnya aku buat husband dah amek alih tambah2 keje masak memasak. Makin dibiarkan makin ligat husband kat dapo. Ewah ewah.. Suka plak dia masak2 ni. Penah aku tawar diri nak masak tapi dia cakap aku masak lambat boleee??? Aku ni sebenarnya minat je memasak even nak masak tu kena gugel jap tapi husband ni x bagi can langsung aku nak masak camne iolls nak tunjuk skill.

Dah masak memasak abes husband sapu, yang tinggal keje rumahtangga yang x bes jela. Tu tu.. Basuh baju, sidai baju n lipat baju. Tu la benda palinggggggg den malas nak buat. Part ni memang x bole mintak tolong husband kecuali basuh baju tu pun sebab basuh pakai washing machine kalau x hareemmmm. Lipat kain pun satu hal lagi. Masalah kalau biar berlonggok ko tunggula seminggu lagi mesti dah seghope gunung. Aku tengok pun x lalu tau. Nak abeskan lipat baju tu cam bercinta plak. Yang ni memang aku x penah nampak husband buat ekekeke. 

Kalau korang tengok rumah sewaku yang cinonet ni aduyaiiii mesti korang menangis kat tepi bucu katil. Macam tu la aku hari2. Kat tempat keje dok cakap dengan husband malam ni kite kemas rumah eyh last2 hancussss. Lepas makan terus booommmm! Letih weh keje.. Memang ternak lemak betul aku ni tau huh! Sori eyh x bole share gambar rumah. Kalau time tengah kemas bole lah hihi. Setakat ni zaras x memang banyak membantu dalam kesepahan ni. Memang diorang kinglah bab2 ni *tepuk tangan sambil kesat air mata*

So, untuk menghandlekan situasi yang aku rasa dah hampir parah ni sebab i loveeee deco tapi xde MASA aku terpaksa lah pikir untuk buat schedule n susun balik time management. Nty bila dah bole bernapas balik aku akan share kan schedule untuk rumah tanggaku ini insha Allah. Xtau la jadi ke idak hehe..

Till then, bubye


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.