Powered By Blogger

Thursday, July 23, 2015

.Eid Mubarak 2015.

Assalamualaikum

Selamat hari raya korang. Best tak raya korang tahun ni? Aku ade yang best ade yang x best. Best part is tahun ni turn kampung aku beraya. Sonok yakmat. Even penat tolong mak n kakak aku masak tapi bila pagi2 raya tu dapat tengok muka famili hilang terus rasa penat ni. Tahun ni kakpah sorang je beraya rumah mertua. Alahhh xde la nak sedih sebab rumah mertua dia dekat sangat. Kampung sebelah je pun. Tapi dekat2 pun pukul 3pm baru sampai rumah. Tu pun siap kena perli dengan kitorang haha! Kaklai plak memang tiap2 tahun beraya dengan mak sebab mertua dia dah xde. Memang dia la yang selalu kena kerah dengan mak buat itu ini. Tapi tahun ni dia yang lead sebab mak sakit kaki terseliuh sebab jatuh moto adehhh. Aku ni tolong2 kaklai la. Abang raya dengan mak jugak tetiap tahun sebab x kawen lagi orang tua tu hihi. 

Part yang x bestnya aku xde baju raya tahun ni weh. Sedih kan. X penah tau xde baju raya tapi tahun ni memang giler la xde baju raya! Masa awal2 puasa ritu dah belek2 ig ni nak beli kain satin dull pehtu nak letak lace sikit. Hamboii sangat kan nak berlace bagai tapi dok postpone2 terus yilek. Last minit nak beli husband x kasi sebab masalah kewangan. Teruk ar sekarang ni dengan gst la. Semua barang naik. Xde plak aku tengok ade harga barang yang turun. Musykil sungguh aku. Dulu dok pung pang cakap lepas gst harga barang turun ni semua dok naik je ni. Apa cittaa! 

Last memang aku pakai gakla baju recycle. Husband pun sama. Kaler tema sori naa. Dah xde baju raya tu kira xdak theme la tu. Carca marba masing2. Baju zaras Alhamdulillah makcik husband hadiahkan. Lega aih. Urut dada sikit hihi. Aku belikan tudung je tu pun pakai sekejap je huhu. Kasut kakpah tolong belikan. Murah rezki. Azhad plak pakai je kurta yang aku beli time dia aqiqah dulu. Time aqiqah x sempat pakai so bole la recycle kan jugak kurta ni. Aku belikan kopiah n kasut sahaja. Cukupla.. Dahulukan anak2. Tu yang penting. Kita ni dah selalu pakai baju baru time raya (ayat sedapkan hati) tahun ni xde baju raya xpela.. Mak redhooooo.

Raya tu mak buat rendang daging+paru+hati. Kaklai masak bihun/mee sup tulang. Yummy. Memang thorrrbaikk. Rasa macam nak try masak sendiri je. X pueh makan ritu sebab busy layan tetamu. Aku kan orang kedua terkuat kat rumah tu hihi. Nak amek gambar menu pun x sempat haihh.

Ni jelah gambar2 yang dapat ditangkap. Sikit je sebab iolls xde baju raya huhu! 







Till then, bubye

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.