Powered By Blogger

Wednesday, July 8, 2015

.Sembelit Amani dah Sembuh.

Assalamualaikum

See.. Kan aku cakap banyak mende aku nak share kikiki.. Pasal sembelit amani dah sembuh ni dah lama dah tapi aku nak update jugak sebab aku penah up entry pasal ni dulu.

As i mentioned before, kitorang ade bawak amani pegi jumpa pakar and ubat yang doc kasi tu memang works pun tapi amani kena bergantung kat ubat tu. Kalau dia x makan mesti dia x bole berak. Dahla nak makan ubat susah. Biasala kan budakkkk. Aku dulu pun cenggitu jugekkk. Tapi kalau dia makan ubat ok je dia berak even susah jugakla dia nak meneran. Kita yang tengok ni la rasa kesian.

Nak dijadikan cerita, my SIL memang mengamalkan rawatan homeopathy. So dia suggest amani makan ubat homeopathy. Ubat dia biji2 kecik. Rasa manis sebab aku dah try makan. Its okay. Homeopathy its a natural remedy. No drugs ok. 

Mula2 nak bagi amani makan memang susah sikit. Yela, benda baru kan. Dia pun macam trauma apsal la aku ni kena makan macam2. Lepas tu, husband cakap lepas ni jangan cakap makan ubat. Bagitau dia ni ceklat hahaha. Memang jadi! Bagitau je ceklat terus dia tadah tangan. Senang giler mek ni makan. Kuasa psiko weh hahaha!


Aku x ingat berapa lama it takes tapi xdela lama sangat haaaaa.. Kitorang pasan lepas makan ubat homeopathy ni memang dia senang berak. Mula2 dulu susahla gak teran tapi xdela amek masa sampai berhari hari. Bpe jam je taik dia dah keluar. Mula keras, makin lama makin lembik (sori bahasa kurang enak) X lama lepas tu Alhamdulillah dah ok. Senang berak. Bila taik dah keluar dia punya perasaan sonok sangat. Sampai menjerit jerit kat kitorang ayah ummi, amani dah berak. Menangis la dia bila taik dia dah bole keluar. Senang plak tu. Kitorang ni pun terharu tengok dia. Sedih gak. Dah macam drama haha! Trauma kot. 

Amani makan ubat tu dalam 2 botol je lepas pada tu dia totally dah okay. So kalau lepas ni jadi balik (harap2 xla ye) bole la consume homepathy lagi. Tu jeeeee alkesahnya si amani budak becok! ;p


Till then, bubye 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.