Powered By Blogger

Thursday, July 16, 2015

.Menyusu dalam Bulan Ramadhan.

Assalamualaikum

Hye korang! Lagi beberapa hari je lagi ramadhan akan tinggalkan kita kan. Ntah jumpa lagi ke x ramadhan akan datang. Harap2 dapatlah jumpa lagi kan. Alhamdulillah setakat ni aku masih lagi puasa penuh even i am mother of fully breastfeed baby. 

Bukan senang ye time2 bulan puasa gini nak susukan anak, nak pump lagi tapi sebab dah niat dan memang nak fully bf kan azhad, penat tu aku ketepikan. Before ramadhan, aku dah macam neves je bila nak dekat2 puasa sebab takut kalau x mampu nak puasa sebab bila x makan takut susu will be drop. Dahla 1st time aku menyusu dalam bulan puasa tapi berkat sokongan husband Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar sampailah sekarang. 


Aku jugak banyak buat research n baca kat tenet pasal menyusu dalam bulan puasa. Aku ade jugak join grup fb #bfmembers dan memang membantu aku sangat2. Yang bestnya susu aku sepanjang bulan puasa ni langsung x terjejas. Xde drop pun malah bertambah ade la.

Bagi mommy2 out there yang 1st time menyusu dalam bulan puasa ni memang kena banyak2 bersabar dan kalau x larat bole la gunakan rukhsah yang Allah dah bagi. Islam tu kan mudah. Jangan ditahan2 plak kalau x larat. Kang pengsan plak lagi haruuuuuu.. 

Yang penting time sahur n berbuka kena makan banyak2. Time sahur wajib makan kurma n pil habbatus sauda. Xdela nty lpas pump, pening2 lalat gittew haaaaaa.. Tu jek nak celoteh.. Kang kite sambung lagi naaaa..

Till then, bubye  



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.