Powered By Blogger

Sunday, March 10, 2013

Botol Susu Anak.

Assalamualaikum

Anak2 dah masuk 5 bulan baru nak update pasal botol susu,hewhew.. asyik x sempat saja, ampun naa.. bila sebut ja pasal botol susu macam2 dalam kepala otak aku ni. dari start pregnant sampai la dah ada anak, aku suka sungguh tengok n survey botol susu.

Masa pregnant dulu aku ada beli botol susu brand pureen. saiz kecik saja sebab aku ingat botol susu tu nk isi air masak. time tu aku xtau yang baby ni x bole minum air masak,huhu.. x pernah nak google sana sini. bila dah tau aku decide guna saja untuk isi susu xpyh beli botol susu lain, membazir saja.

Lepas dah beranak, botol susu memang kerap aku guna sebab aku dah kurang breastfeed. time ni la aku dok gigh p google pasal botol susu. bila tengok botol susu yang macam2 jenis ni bole berpinar pinar mata,hahaha. sekarang dah canggih. macam2 design ada. kadang tu rasa macam nak beli semua. setiap hari nak tukar,hahaha.. tamak sungguh!!

Bila dah siap survey yang mana nak beli aku ngn husband p terjah manjaku. kat sana banyak jenis botol susu yang bole kita pilih. mula2 memang aku dah stick nak beli tommie tippie tapi aku still ragu2 nak beli tommie tippie or avent. Brand avent memang popular. mana2 semua pakai avent tapi harga dia mahai. so aku ngn husband pilih tommie tippie. husband la paling suka. dia cakap tommie tippie ni design dia cute lagipun dah ramai yang pakai avent, dah jadi x bes,hehe.. 1st thing kenapa aku beli tommie tippie sebab puting dia sama macam puting ibu. bentuk sama n puting dia pun lembut. 



Aku beli satu kotak, dalam tu ada dua botol. aku beli yang 9oz punya. senang nak buat susu banyak2,hehe.. masa tu aku beli dua botol dalam rm59.90. murah kan.. aku rasa time tu ada promotion sebab tu harga dia murah.

After 3 months guna botol susu ni aku beli baru plak sebab aku ada baca kat internet botol susu kena tukar setiap 3 bulan sekali sebab botol susu kan plastic. x elok untuk baby even botol susu tu ada bpa. tu yang aku dapat dari internet. klu info aku ni salah tolong bagitau ya. aku pun still belajar lagi pasal baby stuff ni. info ni pun aku share ngn husband sebab husband pun patut tau pasai benda ni. husband kan ketua kewangan so aku kena beli melalui husband jugak. nasib baik husband jenis yang x kedekut kalau pasal anak2. syukur..

Sekarang ni botol susu baru aku beli kaler pink n biru. dulu dah merasa dua2 pakai putih nak jugak rasa yang kaler2 kan. sedap mata mak dia pandang. nak buat susu untuk anak2 pun ada semangat,hewhew..


Alhamdulillah.. buat masa ni aku sangat puas hati dengan brand tommie tippie ni. anak2 pun suka. walaupun design dia gemuk2 cute gitew tapi anak2 x susah nak handle botol susu ni. suka!!

Bubye

p/s: botol susu punya cerita mak dia yang over! 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.