Powered By Blogger

Friday, March 29, 2013

.Handle Anak dalam Kereta.

Assalamualaikum

Ramai orang tanya aku macam mana aku handle anak2 kalau dalam kereta. hmm.. kalau ada mak memang SENANG..hehe. kalau xdak mak SUSAH.. tapi bole cover lagi. biasa kalau sorang2 aku dok belakang. nak dok kat depan x dapatla. 

Mula2 dulu 1st time nak bawak anak2 berjalan jauh balik t.intan, husband letak car seat kat belakang. ingatkan anak2 nak dok dalam tu tapi menangis. adoiii.. macam mana la nak bawak balik  kampung ni.. pikir2, aku try letak tilam kot mau diorang baring atas tu. nasib baik la mau.. ondaway nak balik tu laki bini dok debar ja. takut anak2 nangis,huhu..

Sekarang ni Alhamdulillah.. bila dah besar sikit diorang dah bole terima car seat tu. asal letak ja dalam car seat mesti tido. xpun aku bagi mainan terus leka main xdak nak nangis2 dah. pastu bila dah penat main, bagi susu sebotol, terus tido. 

Camni la.. aku dok tengah2.. anak2 jadi pengapit aku,muahehe
bubye

p/s: anak2 kecik lagi. kalau dah besar makin susah la nak handle,huhu.. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.