Powered By Blogger

Sunday, September 22, 2013

. Aku Muda Lagila.

Assalamualaikum

Bulan april lepas cukup umo aku 25 tahun. Muda lagi aku ni hahaha tapi kalau tengok wajah sebenar, masyaAllah ngeri iolss. Umo ja muda tapi muka dah macam 35 tahun! *pitam* I is gewam bila jalan2 dengan kakak2 aku diorang yang nampak lagi howt. Titew nak howt jugak. Mencik! Aku bukan x bole howt. Bole ja tapi aku ni howt jenih sopan gitew. Dah tawen kot. Kang x pasal2 kena kejar dengan parang. Kite howt depan husband je. Oke dah cukup. 

Aku ni p keja tiap2 hari pakai baju kuwung. Padahal bole ja p keja pakai jeans. Motip sangat pakai baju kuwung sebab aku nak kaber pewot ni ha. Eii x malu pewot boncit cam peknen 8bulan. Tu la problem aku. Zara's dah setahun, badan still demok lagi. Membe2 aku yang peknen sama time ngn aku dah lama kuwus. Aku sorang je sesat badan makin demok,uhuk. Sebab tu la aku pakai baju kuwung je. Malu nak tunjuk babat2 ni. Dahla baju kuwung aku x banyak. Yang hadoo sajo. Every week aku pakai baju yang sama je. Malu dah ni. Nak mintak beli baju bawu cian plak kat husband, uhuk lagi. *nangis teresak esak*

Pastu kan aku ni ada rabun jaoh. Huduh betui bila asyik dok pakai spek. Spek ni x penah lekang kecuali time aku mandi,poo poo n tido ja. Tu pun time tido selalu pakai spek jugak sebab dah terbiasa. Rasa macam spek ni dah jadi salah satu anggota badan aku bole gitew? Aku start pakai spek dah lama since aku darjah 6. Mula aku xtau aku ada rabun sampaila cikgu buat test mata. Time tu la aku dapat detect aku ada rabun. Tau dak kenapa aku muda2 dah ada rabun? Dulu kan aku ni kaki tv. Sikit2 asyik tengok tv ja. Baca buku malas sangat. Bila tengok tv aku suka duduk depan2 sebab baru la rasa puas. Selagi ada ruang kat depan tv tu selagi tu la aku ke depan sampai la dah xdak ruang kat depan tv tu. Dats why la mata aku bole rabun. Padan muka aku. Kan dah x lawa skang. Paling aku tensi bila aku nak bergaya gaya dengan shawl. X bole tau x! Spek ni mengganggu sangat. Nampak buruk sebab nty spek tu buat shawl tu kembang n muka aku jadi bulat. OMG!! 

Skng ni aku banyak pakai tudung bawal ja. Nasib husband sangatlah suka aku pakai tudung bawal. Husband x suka sangat aku pakai shawl sebab dia kata x cantik tudung melekat kat kepala. Selamat!! Dulu sebelum tawen memang aku suka pakai shawl sebab dulu2 aku jarang pakai spek. Bila nak buat keja baru aku pakai spek. Kalau x spek tu simpan dalam beg sajo. Time tu kan tengah single mestila kena cun2. Biar x nampak asal tantek gitew. 

Pasni aku nekad nak jaga badan muka segala lah. Selama ni aku x jaga langsung penampilan diri. Ingat lepas tawen ni xpyh nak jaga sangat badan tew tapi sejak aku join group "Rumahtangga Bahagia Selamanya" kat fb giteww aku dah macam realize owhhh aku kena ubah diri aku. Macam2 masalah yang aku baca kat group tu sampai satu tahap aku x penah terpikir benda2 camtu bole jadi. Takuit aku. 

1st, aku nak kuruih kan badan ni * kesat peluh*. Slow slow pun xpa asalkan turun la sikit berat badan aku ni khenn. 2nd, aku nak jaga muka aku ni. Muka aku Alhamdulillah setakat ni oke jew tapi biasa la manusia kan x penah puas. Tapi kena jaga jugakla sebab muka la 1st thing yang biasa orang tengok. 3rd, aku nak ubah perangai aku yang pemalas ni, mihmih.. Part ni xtau bole ubah ka dak. Dah sebati kot. Fheww!! Harap2 jadi la mende alah ni. Aku ni muda lagi. Xmaula 
orang tegur aku cakap aku dah 30an. Nangis kite.









Nak kuwus cmni. x kire!

Okbai

P/s: muda2 dah ada anak. Rasa best! 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.