Powered By Blogger

Thursday, September 19, 2013

.Zara's Dah Setahun!!.

Assalamualaikum

Hoyeahh!! Ehem ehem.. Alhamdulillah 14hb sept lepas zara's dah cukup setahun. Syukur Ya Allah zara's membesar dengan baik dan sihat. Sekejap ja masa berlalu. Rasa macam baru semalam ja aku bersalinkan diorang tup2 dah setahun dah *nangis* 

Untuk bufday diorang ckup setahun ni aku ngn husband xdak buat bufday parti bagai. Memang plan asal aku nak sambut jugak tapi ala kadar ja. Tu pun plan ingat nak swoh mak aku buat pulut kuning share sekali bufday anak buah aku si yayan tu. Bufday budak tu 20hb sept. Alang2 ingat nakla sambut sekali tapi x kesampaian plak sebab xdak masa yang sesuai kuikui.

Tapi ada jugak rezki zara's, last two weeks FIL datang rumah aku sebab cousin husband kawen n MIL siap bawakkan dua bijik kek untuk zara's. Maceh opah,ngeeee.. Kitorang x jemput sapa2 pun sebab memang nak buat untuk famili2 saja. InsyaAllah tahun depan kalau ada rezki lebih bole la buat parti 2 years old untuk zara's. Time tu mesti dah pandai potong kek sendiri kan ;)

Ni antara gamba2 yang aku sempat snap. Cedih aku tengok gamba2 ni. Udah besor ghupenye anak2 aku *nangis sambil lap hingus*














Alang2 aku up entry pasai bufday setahun diorang ni aku hupdate sekali la diorang punya perkembangan ya. Sekali campur senang. Nak nunggu aku hupdate entry bertahunla jawabnya, sedeyyy. Zara's x bole berjalan lagi,uhuk. Xpa.. Ummi pikir positif. Bukan lembab pun kalau baby lambat jalan kan. Besa la tu ada budak yang cepat. 10 bulan dah pandai jalan. Zara's skang dok sibuk prektis jalan guna kerusi. Abes satu rumah diorang round tolak kerusi tapi yang rajin tolak kerusi si Amani. Dia memang aktif sangat skang ni banding dengan Amalia. Dulu Amalia yang aktif skang dah bertukar. Memang aku perasan diorang ni suka bertukar perangai. Sebab tu la kalau orang tanya pape ka aku susah nak jawab. Sekejap Amalia suka dengan orang Amani menangis bila dengan orang. Skang ni Amalia plak yang x bole dengan orang mesti dia nangis. Perangai kembar memang macam ni ka? Aku pun xtau..

Gigi plak time 8 bulan baru tumbuh 2 batang gigi. Sama2 time tumbuh. Now setahun dah ada 4 batang gigi. 2 bawah 2 atas. Gigi atas tu besauu nauu giginya. Ikut gigi ayah lettew,kekeke.. Ha part ni i loikee.. Pasal rambut diorang tu la.. Skang ni dah banyak helai dah. Nasib tumbuh. Risau dah aku rambut anak x tumbuh2 hahaha. Tapi still pendek lagi sebab ada orang tegur anak2 aku ni laki boley? Ggrrrr!!

Apa lagi eyh.. Ha, walaupun zara's dah setahun tapi diorang still lagi bole pakai baju size 3 months! Yang newborn pun ada yang bole pakai. Yela.. Badan halus ja macam bapak dia. Nasib lahh.. Jimat kata kauuu khenn..

Yang tu je kot. Cukuplahh. Banyak lagi entry aku nak post ni. Tunggu masa je nak duduk depan laptop. Skang ni busy memanjang je,hukhuk!

okbai

p/s: Zara's.. Ummi love u both! Be a nice n solehah girls. Ummi always be on ur side. xoxo T_T




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.