Powered By Blogger

Monday, September 23, 2013

.Dasar Laki Bini Pemalas.

Assalamualaikum








Nampak kan memang pemalas sangat laki bini ni tau. Rumah bersepah. Baju x berlipat. Aku dah biasa dah macam ni. Dah x larat nak kemas. Kalau kemas tu sekejap ja pastu nty bersepah arr balik. Tu yang kite tensi sangat tu. Kalau nak harap husband kan dia suka masak jew. Kemas xmau. Lipat baju pun xmau. Gewam sangat.

Aku: b, bole x tolong ayg lipat baju. Baju banyakla nak kena lipat ni
B: xmaula. B x suka lipat baju. Kalau ayg swoh b lipat baju b lagi rela masak dari lipat baju
Aku: xpyhla masak. B masak x sedap. Biarla ayg masak b lipat la baju ni
B: xmau xmau xmau. Nak masak jugak *hentak kaki kuat2*
Aku: suka hatilah!! Mencik

Selalu macam ni la. Husband ni tau dia suka sangat masak sampai aku pun dah konfius sapa suami sapa isteri. Kalau kite puji masakan dia sedap mesti 7 hari 7 malam keja dia masak jew. Pastu perasan sorang2 dia masak sedap dari aku bole?? 

Macam ni la kan bila dah kawen. Semua keja kena buat sendiri. Aku ni anak bongsu. Masa single mingle dulu semua keja kakak iols yang buat. Keja aku tengok tv ja. Kalau kena swoh buat apa2 mesti aku membebel dulu. Pemalas sangat. Lepas dah kawen ni nak xnak kena buat jugak. Xkan semua nak harap kat husband. Dia dah penat carik duet. Every weekend kalau x buat apa2 mesti dia p OT. Gigih sangat husband iolss.. So, aku yang sah2 duduk kat rumah ni kena la buat apa yang patut. Malas tu kena tolak tepi walaupuuuunnnnnn.. 

Biasa rumah aku ni akan bersepah dari isnin sampai jumaat sebab kitorang kan keluar p keja kol 5.30 pagi balik plak kol 7.30 malam baru sampai rumah. Kauu hade masa nak kemas rumah bagai?? Nan hadoo.. Besa la kan zara's la penyumbang utama rumah aku bersepah ni. Penuh dengan toys diorang ja. Tu la umpan nak bagi diorang senyap. Lepas diorang tido kalau sempat aku akan kemas kalau x mintak mahap la jawabnya. Esok korang men la toys yang bersepah2 tu. X koserr ummi nak kemas nak.

Tapi bila dah lama kawen ni *ecece.. lama la kunun* sikit2 aku dengan husband dah tau tugas masing2. Biasa kalau aku busy sangat dengan keja rumah husband akan tolong aku jaga anak *mata ke atas sangat* sambil main game. Lega sikit aku. Xdakla tercungap cungap khenn buat keja sorang2.. Sangat2 x adil.

Memang aku ni pemalas. Iols mengaku tuh tapi aku cuba buat yang terbaik untuk rumahtangga aku. Sapa xmau bahagia kan. So, tepuk dada tanya iman. Selamat beramal!

Okbai

p/s: Aku baru ja kemas rumah semalam. Hari ni dah sepah balik. Terbaiklah! T_T

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.