Powered By Blogger

Monday, August 22, 2011

K.U.R.U.S kah?

Assalamualaikum.


 Hari ni mmg hari yang membosankan.. Klu skng ni bkn bulan Ramadhan aku mesti x berenti makan. Yela, asal bosan je aku mesti cari makanan, dat's why aku ni gemuk,hehe.. Oh ya, dulu yes im fat tapi skang ade la turun sikit kg nya, ish.. segan le nak cakap kan.. ;) Dah lame sbnrnya aku gemuk dan gemuk itu sememangnya x menyoronokkan. Kenapa? Salah satu nya adalah susah sgt nak cari baju. 




Klu kita tgk org2 yang kurus pakai baju cantik2 je kan.. Kita yang gems ni pun teringinla jgk nk pakai mcm tu tapi bila try x muat,huhu..  Aku pernah mengalami keadaan seperti itu.. Sedih. Disebabkan ini, aku selalu berazam nak kuruskan badan. Tiap2 minggu la aku berazam nak diet tapi yang hadoo! Asal nak diet ade je yang menghalang, membe2 ajak kluar makan la.. Lagi satu aku ni susah nak control makan.. Nampak je makanan sedap terus aku sapu,hahaha.. X kesahla aku kenyang ke tetap aku sumbat jgk tu yang bdan aku cepat naik tu. Bila dah makan banyak mula la nyesal.

Untuk pengetahuan sesape yang baca blog ni, aku dh stop makan nasi since bulan 2 kalau x salah la smpaila sekarang.. Tapi kekadang ade la jgk bocor.. Tambah2 kalau balik kg memang x dapat dietla sebab makcik2 ak rajin masak pastu x tahan dgn masakan kg,hehe.. Orang ckp klu diet x makan nasi lagi cepat kurus dan ia memang betul sebab bila aku x makan nasi memang ramai cakap aku dah makin kempis.. Ehem, malu la ;)






Ha, kat atas ni adalah gambar aku sebelum diet dan selepas diet.. Ade beza x? Ade kan.. Ehem.. malu lagi sekali la.. Best sebenarnya bila dah kurus walaupun sikit la,hehe sebab yang pertama aku dah boleh pakai baju kakak aku, kakpah.. Die memang kurus dari dulu. So, bila kau nak g jenjalan ke msti aku try baju die, lalala.. Kedua nya aku dah boleh pakai baju cantik2.. Biasanya baju cantik2 ni utk org yang badan kecik je kan. Sekarang senang je nak cari baju sbb dh muat, yeay!!!

Dalam bulan puasa ni Alhamdulillah membantu la aku nak berdiet.. Sahur aku amek kurma n minum air kosong je pastuh berbuka plak aku makan bihun sup ke mi bandung ke yang ala-ala berkuah gitu. Aku harap semangat aku x hilang klu x sia2 je usaha aku selama ni.. Nak cantik masa kawen punya pasal,hehe.. Aku akan berusaha sebab kurus tu sebenarnya melambangkan kita ni sihat, betul x? Bila gemuk mcm2 penyakit dtg, so make sure kita kekalkan berat bdan yang ideal. Ni aku nasihat utk diri sendiri jgk sbb kadang2 aku ni pun terleka.. Yela, manusia kan x lari dr melakukan kesilapan. Okay, aku byk keje nak disiapkan ni. Nty bila2 aku akan hupdet lagi aku pnye blog ni, InsyaAllah.. Chow..

p/s: Untuk pengetahuan semua, aku x penah timbang berat aku lagi sejak aku berdiet ni.. Takut nak timbang..huhu 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.