Powered By Blogger

Wednesday, November 2, 2011

.alkisah HIV test.

Assalamualaikum.

Hi! cerita dh lame x lame jgkla tp baru nk post kt blog,hoho.dh lame blog ni x berbau entry psl wedding kan.asyik post benda lain je.xpe,blog ni mcm2 cerita ade.okay2,aku nk cerita psl experience aku buat HIV test 24th Oct 2011 (isnin)yg lalu.dat day aku cuti 1 ari walaupun appointment HIV test ni dlm kol 2pm.aku malas nk amek half day sbb nty bos aku suruh amek lg half day utk cukupkan 1 ari cuti.baik aku cuti 1 ari terus selesa bgn pagi xde la kalut2 nk pegi keje.

Utk bakal2 b2b yg nk buat HIV test,make sure col dulu mane2 klinik kesihatan(KK)yg korang nk pegi utk buat appoinment.klu nk walk in je aku x sure sbb setiap klinik yg aku col semua kne buat appoinment dlu.jgn main terjah je takut nty bila korang pegi tibe2 dh penuh,buang masa dan rugi je cuti korang.so,col dulu n buat appoinment.mcm kes aku,incik tunang yg col kan klinik kesihatan kelana jaya.incik tunang col awal bln 10 n kitorng kne dtg end of oct.nampak sgt ramai yg nk kawen hujung thn ni.HIV test ni start dlm pukul 2.30pm dan hanya 10 org sahaja dlm sehari dat's why kena buat appoinment sbb dh letakkan kuota utk HIV test ni.

Kitorng sampai KK kelana jaya dlm pukul 1.45pm.solat jp kt klinik tu then queue utk daftar kt kaunter 1.kitorng bwk HIV form sendiri (utk b2b dr perak masa amek borang nikah perak mmg dh disediakan HIV form.bwk je borang tu pegi KK)ade kekeliruan sikit kt sini sbb kwn aku org perak jgk tp mase die buat HIV test die guna borang kt KK.don worry,same je.mase kt kaunter 1,staff KK akan kasi 1 borang kecik die kepilkan sekali dgn HIV form kita sekali,after fill up the form,htr balik kt kaunter 1.jgn x htr nty jd mcm kitorng,hahaha.sbbnye my incik tunang x dgr staff tu suruh htr balik form tu.kitorng ni bijak sikit,lpas dh fill up smua,kitorng pn dudukla kat kerusi tggu nombor naik.nasib baik kitorng duduk depan,staff tu nampak kitorng pegang form,die suruh htr kt kaunter 1.patutla nombor x naik2 rupanye form x htr,hoho.tggu kejap,ambik form n kena byr rm1.then kena pegi kaunter 20 utk amek darah.

Nak amek darah ni kejap je tp takutnye ya Allah..berdegup-degup jantung aku.mcm la x pnh amek darah tp xtaula kenapa takut sgt,sbb ade incik tunang kot,hehe..1st name aku yg dipanggil,bg tgn yg terketar2 tu x smpai bpe saat dh siap.kena pegi plak kaunter 8 utk tggu result HIV.byk btul kaunter kan!


Mase tgh tggu result HIV,incik tunang tgk jari aku menggeletar.dibantai nye gelak kt aku,hampeh btul! yelah,aku ni klu bab2 mcm ni mmg selalu nervous,menggeletar abes.x perasan plak mcm mne bole kantoi dgn incik tunang.malunye!!

Dlm 20min mcm tu,result dh siap dan kitorng bole KAWEN!!! yeay..Alhamdulillah,tidak reaktif.utk HIV test ni amek mase dlm 1 jam je dh siap semua :) tp baru2 ni baru perasan mase incik tunang nk htr borang nikah,result HIV tu KK kelana jaya bg salinan je.yg betul pnye xtaula die htr kt mne.abg incik tunang dpt form yg betul,kitorng pnye dpt salinan.nthla,tggula kputusan dr phak agama.klu lepas,Alhamdulillah..

p/s: sori,gamba lupa nk amek sbb i nervous okay!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.