Powered By Blogger

Tuesday, November 1, 2011

.banyak nya blackhead.!

Assalamualaikum.

Hai2 semua.mood x hokey sbb muka ni dh makin byk blackhead.kat hidung,kat pipi.smua ade.dh naik comot muka ni tau! sebenarnye,masalah blackhead kt muka ni dh lame tp aku x endahkan.mmg muka aku ni jerawat x selalu tumbuh tp blackhead je yg byk dat's why aku x ambik pusing sgt.aku pikir blackhead ni x mengganggu muka aku sgt.tp baru2 ni baru tersedar yg blackhead dh terlampau byk sgt bila pegang je hidung rase sgt2 kasar n bila tgk kt cermin pipi2 ni byk sgt hitam2..eii,malu nye bila pkir balik ari2 org tgk muka aku..msti dlm hati diorng ckp byk btul blackhead muka juju ni.ngeri betulla,sob sob..


Mcm mne sbnrnye blackhead ni bole terjadi? sumber dari pakcik google ckp,blackhead ni terjadi disebabkan oleh liang2 pori yg tersumbat.puncanye dari debu2 kotoran atau sisa2 make up yg kita x cuci dgn betul dan teliti.mmg betul pn,aku ni sbnrnye x berapa rajin nk basuh muka.cukupla cuci dgn air.teruk kan,skng muka dah jd mcm ni meratap hiba la aku.dhla nak kawen,malu oo dgn pak andam nty tgk muka aku yg byk blackhead n liang pori2 yg besar2 kt muka.x padan dgn ppuan x reti jge muka langsung!

*pakcik google

Cmnila agaknye rupa blackhead yg idop kt muka kita.bila tgk rase geram gile rase nk picit2 je.tp bila dh byk rase x kuasa nk picit,nk g facial lagila.maybe time nk dekat kawen nty aku akan usahakan pegi facial.yelah,nk kawen kan..muka ni nk juga dimanje2,ceewah! so,lepas ni nk rajin2kan diri menjaga kebersihan muka dh xde comot2 dh pasni.balik keje mandi cuci muka dgn pembersih muka ya! 


*pakcik google


Okay,azam yg kedua nk cantikkan muka (sbb yg pertama kuruskan bdn) hehe..hrap2 dua2 azam aku ni berjaya la ya.sbb tu kena usaha lebih,nafsu kena jage klu x abesla den.rosak gamba kawen.argh,tidak!! x dpt bayangkan.dpt kurus sikit pn jdla..asal turun ;p bpe ari je lgi,eii..takutnye..mulai skng nk start jge muka dan badan.doakan aku berjaya ya! bole jd mcm ni..


*pakcik google


p/s: hahaha,ade hati nk jd mcm heliza.mimpi la ko juju! ;p

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.