Powered By Blogger

Friday, February 22, 2013

.Start Jaga Muka Badan.

Assalamualaikum

Dah ada semangat sikit nak jaga badan dan muka. sebelum ni lepas ja beranak xdak semangat langsung. x penah nak amek peduli la. sebab.. sebab bila dah jadi mak mak ni aku lebih tumpukan pada anak2 aku saja. mak kurang xpa yg penting anak2 dulu. orang x puji mak dia xpa tapi puji anak2 kena,hahaha

Lepas ja beranak klu nak p keluar mana2 ka aku pakai baju biasa2 saja. make up pun aku x pakai. just pakai bedak debu saja. lipstik pun aku x calit tau. klu nak melawa tu jauh sekali la. tudung pun aku pakai tudung ala2 jenis sarung gitu. sgt2 lah mak kan, sobs sobs..

Baru ni aku start pakai Felinna Inchloss Lotion. x sampai sebulan pun lagi. kan aku jual produk ni so x jadi masalah sgt utk aku dapatkan produk ni. aku sapu pagi saja, masa nak p keja. lepas sapu terus pakai gedle. fuh, keluar peluh segala. felinna ni xdakla panas sgt. panas pun tahap kita bole control. aku amalkan pakai gedle ni pun baru ja. x sampai seminggu lagi tapi perut aku dah kurang boncit! klu sapu dua kali sehari confirm lagi cepat turun. yang penting bau dia wangi sgt mcm kita pakai lotion minyak wangi, hewhew





Dalam minggu ni jugak aku try makan Felinna Pure Marine Collagen Vitamin C. vit c ni dalam bentuk kapsul n dalam satu kotak tu ada 30 biji. cukupla klu sebiji sehari saja. mula dulu aku ingat x mau try makan lagi tapi bila aku nampak kawan aku makan vit c ni muka dia dah makin cantik n berseri2 terus aku grab satu kotak. lagipun sejak aku x jaga muka ni bila tengok kat cermin muka aku nampak macam x sihat ja. suram,huhu.. lepas dah ada vit c ni kita tengok nty apa hasilnya ya.





Semalam aku ada beli pencuci muka Safi Rania. Sebelum ni aku guna sabun susu beras tapi muka aku x bole terima. awal2 pakai memang best tapi lama2 tumbuh jerawat segala. bila dah ada jerawat aku main2 tinggalla parut. Lepas beranak semua berubah. muka ni nak kena sental agaknya. dulu aku memang pakai produk safi. memang sesuai dengan muka aku tapi aku la gatai tangan p tukar brand lain. sekarang ni aku kena jaga muka balik. so aku decide beli produk safi jugak tapi jenis lain. memandangkan usia ku dah bertambah aku beli la safi rania. x kesahlah asalkan kaler dia cantik, gold gitu! ^__^




Kesimpulannya, bercantik2 lah selalu.. bukan untuk kita tapi untuk suami jugak. fikir2 dan renung2 kan..hehe

Bubye

p/s: semua okay cuma nak diet ja x okay, hok aloh!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.