Powered By Blogger

Saturday, October 25, 2014

.Rumah Bersepah Lahaiiii.

Assalamualaikum

Penatnyaaaa kalau hari2 cenggini. Dengan tengah sarat menyarat ni ekeke nak kena kemas rumah basuh baju bagai plak kan. Ishhhhh.. Mulut ni kan xde insuran sangat tau. Tu kan memang salah satu tanggungjawab isteri. Kan ke aku ni isteri mithali sannngattttt. Mesti la kena buat kan lagipun sejak pregnant ni perangai aku yang suka kemas rumah ni makin menjadi jadi plak hukhuk.

Korang tengok rumah sewaku yang cinonet ni. Kalau weekend cenggini lah keadaannya. Sakit jantung mak tengok tau. Zara's lah punya keje ni. Aku nak kemas pun macam x koserrr je sebab nty x sampai sejam mesti jadi balik. Biasanya aku biarkan je rumah bersepah camni cuma sapu sampah tu je yang mesti kena buat. Nty malam bila diorang dah tido baru aku kemas balik. Besoknya bersepah la plak grgggrrrr.. Macam sia2 je kan aku kemas hwahwa.




Rumah sewa aku ni kecik tapi barang banyak tu yang susah aku nak kemas. Macam toys zara's aku simpan dalam bekas (lupa nak amek gambo -_-'). Bekas ni sebenarnya dulu aku beli sebelum zara's lahir lagi untuk letak baju diorang. Sekarang aku letak toys diorang sebab baju diorang aku dah transfer ke lemari. Toys diorang ni kalau yang dah rosak aku buang. Bikin semak je sebab budak2 ni main ganas betoi. Takut gegurl. Baru je beli dah rosak. Nasib kitorang ni beli toys yang murah2 je. 

Bila ade budak kecik kat rumah ni kena banyak bersabar tambah2 orang yang kipas susah mati sangat dengan deko2 ni kan. Korang kena hadap la dengan perangai bebudak. Kita x bole nak harap rumah kita sentiasa bersih kemas dan so on. Biasa lah kan budak2. Diorang sebenarnya nak explore. Xpyh stress korang senyum kan aje. Tu based on experience aku la. Kadang tu geram jugak tapi pikir2 balik budak2 ni kecik lagi. Nak halang pun x bole kan. 




Hari ni weekend, husband biasalah OT cari rezki. Keje aku biasa lah layan kan si zara's ni tengok frozen. Xpun upin ipin. Nak basuh baju dah xde baju nak dibasuh. Aku dah settlekan time malam weekdays. So, weekend aku bole resttt.. Syorgaaaaa hahaha dada..

Bubye

P/s: kemas rumah ni pun salah satu exercise jugak. So, rumah kemas badan pun sihat. Eh!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.