Powered By Blogger

Saturday, October 25, 2014

.Selamat Hari Raya Eiduladha 2014.

Assalamualaikum

Hey! Salam eidul adha.. Malunyee nak post entry ni.. Dah berminggu minggu raya haji dah lepas aku baru sibuk nak post kan. Deepavali pun dah lepas hikhik. Lantok kau! Alhamdulillah dapat jugak hamba beraya kat kampung parit abas nan permai. Gittew sangat ayat aku tauu. Sapa yang x suka balik kampung sendiri oiii. Sonok angat2. Dapat jumpa mak, dapat makan masakan mak. Amaigad.. Tetiba windu kat mak sobs sobs..

Kitorang sampai kampung dalam pukul 9pm. Jalan ade sikit jammed sebab tu lewat sampai. Malam tu memang sepanjang jalan jammed. Tu pun aku tau dari twitter. Nasib kitorang terlepas sebab kami laki bini half day jumaat tu. 

Tahun ni menu raya ala kadorr saje. Menu wajib ade ketupat daun pisang. Ni sumpah feveret aku dari dulu kini dan selamanya. Tapi bab nak mengayam langsung aku failed haha! Jenuh mak aku ajaq satu pun x jadi. Tahun ni mak buat x banyak dalam 20 bijik je sebab buat sorang2 kan. Kalau ade kakpah bole la banyak sikit kot tapi kakpah x balik raya tahun ni die keje.


Menu lain yang glemer untuk famili aku ni ha.. Ayam masak golek. Memang feveret famili aku. Rasa dia lebih kurang macam ayam kuzi tapi lagi sedap ayam masak golek hehe.. Rempah dia memang rempah golek, orang kampung aku ade jual. Kat tempat lain rasanya xde. Tu yang kalau tetiba nak masak ayam masak golek ni susah sikit, ko kena balik kampung baru dapat masak. Selain tu, kaklai ade buat mee bandung. Nasib sedap sebab malam tu dia meroyan kuah mee bandung dia x jadi. Tetiba bangun pagi raya tu eh sedap plak. Ajaib sangat.





Tahun ni kitorang xde sambut meriah sangat. Baju pun pakai yang recycle punya. X koserr aku nak beli baju baru plak time pregnant ni. Pakai je baju yang ade. Zara's pun pakai baju lama. Jenuh mak dia ni punggah lemari cari baju diorang tskk. 



Ni je gamba yang mampu aku tatapkan untuk korang. Biasa2 je sebab iolss bukan retis haha!

Petang tu lepas asar siap2 pack terus shoot pegi teluk intan. Gini lah kalau kawen 1 negeri mesti kena balik dua2 rumah kalau x nty husband nangis hentak2 kaki. X koserrr lah aku nak pujuk.

Tu je cerita raya haji bagi tahun 2014. Even hambar je raya haji kitorang tahun ni tapi syukur sebab Allah dah beri kesempatan untuk aku beraya bersama famili yang tercinta. Terima kaseh Allah!



Bubye

P/s: trauma nak balik kampung bila ade je accident. So, please hati2 k.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.