Powered By Blogger

Friday, June 8, 2012

.Alhamdulillah.

Assalamualaikum.

Hye! salam Jumaat, penghulu segala hari. Alhamdulillah.. masih lagi bernyawa. syukur kan dgn nikmat Allah kasik ni bole benafas walaupun idung masih tersumbat, guna mulut pon bole, bhahaha.. ari ni last day keje utk minggu ni, esok dan lusa bole la berjimba-jimba walaupun setakat dapat duduk kat umah je, erk!! eh2, ahad ni ade kenduri sebelah en suami. malam ni mak mertua datang umah, fuh! umah dah siap kemas, hikhik..

Baru tadi dok layan fb ternampak sorang kawan saya ni. die baru upload gamba anak die dari anak die lahir sampailah skng. nama baby boy ni Azfar Al Zikry. sedap kan nama baby nih. skng dah masuk 3 bulan dah makin tembam dan cute sgt ^_^

Azfar, baru lahir.. comei kan ;)

Masa dok belek2 gamba perasaan seorang ibu tiba2 datang, 'hmm, pasni turn ak plak'.. syiok bila baby dah keluar dengan selamatnya pastu kita dah bole pegang, belai.. perasaan tu tiba2 datang, mayb sebab skng ni saya tgh pregnant. naluri ibu tu dah ade kan. makin x sabar nak tunggu babies saya keluar pulak. bila babies kt dalam perut ni risau jgk. yela, kita x bole nk expect ape yg die buat kat dalam perut ni cuma bila babies dah tendang2 tu baru la hati ni lega sikit. 

Nak dijadikan cerita, sabtu minggu lepas saya stay kt kl umah kakak sebab en suami keje shift malam. time tgh baring2 dalam bilik mak masuk, sembang2 ngn mak. mak tnye. 'adik, rasa x babies gerak?'. saya baru perasan mcm dah lama x rasa babies gerak. biasanya sebelum ni saya ade rase geli2, rase mcm ade rama2 terbang dalam perut ni ^_^'. babies tendang2 pon ade rase jgk tp x selalu sgtla. saya pikir balik.. rasenye dari malam tadi x rase pape. hati ni tiba2 dah start risau. aduyai.. mak cakap baik pegi check kita xtau apa yang jadi kat dalam tu. saya msge en suami bgtau die pasal hal ni. en suami pon dah start gelabah, suruh saya cepat2 siap pegi klinik buat scan. masa tgh bersiap-siap ni rase mcm nk gugur jantung ni pikirkan babies dalam perut. saya doa byk2 janganla jadi pape kat babies saya. 

Sampai kt klinik (klinik Mediviron, setiawangsa) saya cte kat doc pasal saya x rase babies gerak, doc interview saya mcm2, bla bla bla. pastu doc ajak scan babies. bila doc scan, doc ckp tgk tu babies u okies je gerak. siap angkat2 tgn lg. dua2 heartbeat ok. diorng  pnye growth pon ok ikut bulan. hahahaha!! babies kenakan ummi n ayah ya. bila dah tau babies dalam perut ni baik2 saja, hati ni dah lega dah. sebole-bole nya saya dah cukup jaga babies dalam perut ni. saya xnk kehilangan mereka. mereka nyawa saya. setiap kali lepas solat, saya akan doakan babies berpeluang utk hidup di dunia ni. sepanjang 22 weeks babies dalam perut saya selama itulah saya sentiasa mengharapkan agar anak2 saya ni lahir dgn sempurna dan sihat tubuh badan ^_^ nty bila dah besar bole kawan dgn abang azfar ya.. ;)

Comei sgt kamu ni.. ^_^

okbai.

p/s: my, klu baca entry ni sila maafkan saya sebab curik2 amek gamba azfar dalam fb ya.. ^_^'

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.