Powered By Blogger

Wednesday, June 6, 2012

.ubat OH ubat.

Assalamualaikum.

Hye! ari ni still selsema+batuk. twice in a month! dapat jgkla mc. ni nak benafas pon kena nafas kot mulut sbb dua2 lobang idung ni tesumbat. aduyai, dugaan sungguhla no.. actually, virus ni sbenarnya kena masa saya stay kt umh kakak kt kl nun. perasan x dlm minggu ni ade satu mlm tu teramatla panas. sampai 2,3 kali jgkla saya bangun p toilet basuh muka ngn leher ni. igtkan bole la kurangkan panas tp sama je,huh! bangun lagi sekali bukak tingkap luas2. pon sama jgk. mandi peluh jgkla mlm tu,T_T.. igtkan saya sorang je rase cmtu rupanya 1 umh rase panas,hahaha. kakak saya sampai tekak kering, bayangkan! 

So, semalam ade appoinment dgn doc pakar kt hosp sg buloh. dpt jgkla ubat utk kurangkan selsema+batuk ni. oh ya, doc bg saya antibiotic. tp kwn saya ckp org pregnant x bole mkn antibiotic, btul ke? saya pon confius. tp saya x mkn lg la takut jgk kang ado la effect kt babies nty. =_='

besa la bila badan x berapa nk sedap kan.. saya ni ayat la en suami dgn muka yg ala2 mintak simpati, "bole x xnk keje ari ni?ngeh2x.. x laratla,dhla kt opis tu sejok sgt, idung ni plak dua2 tesumbat". bila en suami ckp yes, dlm hati terus melompat,muehehe! tapi luaran seyes gile, muka mmg tahap org sakit terukla! hohoho.. tp btulla.. xtipu tau..

Ondaway balik dalam kete, en suami ajak pegi klinik amek mc. yela, sedar diri kan.. cuti saya dh abes,huhu.. asyik cuti je x hengat. pegi klinik panel (klinik Suren) kt keramat tuh, jumpa doc bla bla bla.. dptla mc! pegi klinik ni dpt lg ubat. T_T

Ari ni plak, dtg opis selsema+batuk ade lg. igt bila dh mkn ubat doc bagi semalam dh ok. tp ade jgk. pegi la plak nurseroom. jumpa lg doc.. doc bg lg ubat. wah!! dh makin byk ubat ni xtau nk mkn yg mana satu,huhu.. mcm dh bole buat koleksi ubat je. mkn nye idok pn. klu rase nk mkn saya mkn klu x hampeh,huhu..



okbai.

p/s: memang nk sehat, x larat dh nk tarik nafas ikot mulut,wawawa!! pegila jauh2 wahai virus-virus benci!!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.