Powered By Blogger

Tuesday, June 19, 2012

.for Babies.

Assalamualaikum.

Hye! entry kali ni nak cerita sikit pasal barang2 babies yang x seberapa tu, T_T.. at least ade kan drpd xde,ngee.. since my babies dah almost 24weeks, kitorang suami isteri dah start membeli barang2 untuk babies. x banyak..beli sikit2 je pon. tgk kepada kemampuan. kalau bulan ni kewangan x mengizinkan barangnye pon x mengizinkan la jgk. tapi Alhamdulillah, rezki tu masih ade ^_^


Oke, ni antara barang2 untuk babies. cukupla kan, nty dapat gaji beli lagi. beli sikit2 kalau beli sekaligus mau botak kepala mak bapak diorang ni,huhu. kalau nak diikutkan banyak lagi sebenarnye barang yang x beli lagi. xpela, kalau x sempat beli, lepas bersalin nty bole beli lagi kot. barang utk si ummi pon xde lagi asyik beli barang2 babies je. ummi punya barang last minute pn xpe,heh!




Ini namanya tungku baby. saya beli kat online je. harga die rm10. saya beli satu sebab bole share2 kan. Kalau babies kembung perut ke ape bole guna tungku baby ni. dalam tungku ni die dah siap taruk herba2, so klu cium je memang wangi bau herba, nice! Antara kelebihan tungku baby ni:


1) membuang angin yg menyebabkan kembung perut
2) melegakan lebam akibat terjatuh atau kesan suntikan
3) mengandungi ramuan herba terpilih (lada hitam, jintan hitam, bwg putih kering, lada putih) formulasi oleh bidan berpengalaman
4) tahan lama dari kulat kerana herba yg digunakan dipastikan betul2 kering sebelum dibungkus
5) tungku baby ni dibalut dgn kain cotton flannel supaya lebih cepay meresap. kain juga lasak dan x mudah koyak
6) mudah digunakan. hanya layur sahaja pada seterika dan tuam pada tempat yg bermasalah


Pada sesiapa yg berminat nak cuba tungku baby ni bole email/col



0193416067 / 0123447429





Yang ni juga saya beli thru online. senang! xpyh nk susah2 cari kat mall ke ape. lagi satu kalau kita pandai cari kat internet ni harga die lagi murah berbanding kt kedai2 nun. breastpump Avent ni saya beli dgn harga rm150 siap dapat free gift lagi! ^_^ mula2 saya ingat xnak beli breastpump tapi bila pikir2 balik breastpump ni penting tau. klu babies tgh tdo bole jgk kita pump untuk simpan susu, xdelah susu bengkak je ye x? harap2 la susu badan nty meriah, memang dah niat dah fully bf babies, insyaAllah klu diizinkan Allah.




Ha..yg ni pon saya beli online, saya beli sekali dgn breastpump Avent tu. 1 box ade 10 botol, harga die rm30. botol die tersangatlah comel,hahaha..so cute, excited sgt nk guna botol ni nty,hehe..


Tu jela setakat ni. nty saya update lagi oke. tu pon klu ade beli. klu xde tu sori lah ye,hewhewhew. saya saje nak share barang2 babies ni kat blog sebab nty bila2 saya bole baca balik entry ni, anak2 ke..baru la diorng tau ummi diorang ni tersangatlah excited nak tunggu diorang keluar. niat bukan utk tunjuk kat sesiapa. ini cerita saya dan saya berhak nak tulis ape pon kat blog saya ni ;p


okbai.


p/s: kalau boring selalu amek baju babies, lipat2, cium2, ngee..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.