Powered By Blogger

Tuesday, May 7, 2013

.1st Time Aku Mengundi.

Assalamualaikum

Fuh.. selesai sudah election day ke 13 ni. tunggu lagi 5 tahun nak mengundi balik. walaupun perak x menang tapi kampung aku Alhamdulillah masih lagi Pas pegang. terang kampung aku,hehe.. ni 1st time aku p mengundi. semangat nak balik kampung sampaikan hari jumaat aku dah start cuti. padahal balik kg pagi sabtu,kuikui..

Kakak2 aku tumpang sebab nak jimat duet,biasalah.. balik kg ni tol mahai,huhu.. balik pagi sabtu sebab husband keja mlm tu. husband x daftar so kena ikut wife dia la. pengalaman p mengundi rasa macam2. rasa best ada rasa nebes pun ada, rasa macam nak amek exam pun ada,hahaha

PRU kali ni wujud sistem baru, sistem dakwat kekal. kalau kat jari dia dah ada calit dakwat means dia dah p mengundi. so x bole mengundi banyak kali. SPR kata dakwat ni akan hilang dalam masa 7 hari, dakwat kat jari aku still ada lagi sikit2. mak aku pagi p mengundi petang tu dah hilang. sekejap saja.












Petang ahad tu aku n family siap2 nak balik kl sebab aku n husband kena keja. even isnin selangor cuti tapi bos aku awal2 dah hantar msge bgtau isnin tetap keja. public holiday will provided later T_T

Malam tu sibukla laki bini ni dok bukak tv, bukak internet, bukak fb segala semata2 nak tau result PRU13. tapi result dia lambat gila! yang aku sempat tau negeri aku, perak PKR pegang. lega sikit nak tido. bila bangun tido tgk PKR dah kalah. Perak kekal BN lagi,hmm.. mcm mana bole kalah plak ak xtau. bila baca kat fb ramai yang x puas hati result PRU kali ni. aku ni bukan tau politik sgt sebab politik kat malaysia ni kotor! tapi lepas p mengundi ni, aku rasa aku berhak nak amek tau semua. x dapat banyak sikit pun jadila. 

Tapi xpa la.. PRU13 dah abes.. sekarang BN dah menang, so aku harap dia bole jaga kebajikan rakyat dengan lebih bagus lagi. aku plan nak sambung study, kalau pendidikan kat malaysia ni free, Alhamdulillah.. itu yang aku nak sebenarnya. lagi satu rumah dah makin mahai. untuk orang yang x mampu macam aku ni susahla hai nak ada rumah sendiri. umo dah makin banyak, takut x terbeli rumah nty.. cmno tu???

Bubye

p/s: Ini kalilah



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.