Powered By Blogger

Friday, May 17, 2013

.Resign.

Assalamualaikum

Akhirnya hari ni aku berjaya jugak hantar surat resign kat bos aku. aku ingat nak hold dulu. rasa mcm nak pikir masak2 dulu walaupun sebenarnya aku memang dah get ready nak tempuh sebulan notis aku resign. 

Bila ja aku hantar, macam2 plak yang bos ak tanya. dia tanya kenapa nak berenti. aku jawab aku stress. kat tempat keja aku stress bila balik rumah pun aku stress. lepas tu mula la dia buat ayat baik2.. ''i ada marah u ka? u x suka dengan keja u sekarang ka? kalau u x suka keja sekarang, u ckp dengan i u nk keja mcm mna.'' tu dia ayat nak pujuk aku toksah benti. 

Lagi dia psiko aku plak.. ''kalau u benti u kena pikir tempat lain u pun akan stress jugak. lagipun u x dpt keja lg. u kena kesian kat aizat. kena kesian kat ank2 u." aku diam xtau nak cakap apa. dalam kepala aku dok pikir betui jgk apa yg bos aku ckp. kira okla dpt bos cmni. kalau time mrh pun dia still nak jumpa kita. kalau dpt bos yg jenis xmau hadap muka kita lagi stress.

Aku bagitau bos aku yang bos husband ada offer husband keja normal tp keja start 6am-6pm. bos aku memang setuju sgt kalau husband keja normal. alasan dia " bila aizat masuk normal, u akan hepi. dan u bole buat keja dengan hepi. malam pun senang bole dua2 jaga anak." hahaha.. memang kaki psiko la bos aku ni. maka dengan ini aku x jadi resign. xpa la.. tahan sikit lagi. demi anak2.

Lepas ni, aku kena buat satu plan untuk rumahtangga aku. segala expanses kena list balik. apa yang boleh cut, cut off saja. 

Plan pertama aku sekarang aku nak start bisnes barang baby. dah lama aku nak buat bisnes ni. bisnes dulu dah jadi bisnes kecantikan. xpa la.. tu bisnes lain. ni bisnes aku dengan husband. harap dapatla buat side income sikit. bila husband dah masuk keja normal bole la husband tolong2 apa yang patut. senang keja aku lepas ni. xpyh pening kpla nak pikir sapa nak teman aku kalau husband keja shift malam. 

So, hadapla material planning tu tetiap hari,huhuhu.. tapi aku kena kuat, kena belajar dari kesalahan lama. x bole mengeluh. moga ada rezki anak2.

Bubye

p/s: syukur Ya Allah atas kurniaanMu..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.