Powered By Blogger

Wednesday, May 22, 2013

.Cakapla Elok Sikit.

Assalamualaikum

Aku cukup menyampah dengan orang yang suka kondem2 orang lain. aku cakap sebab aku dah kena. lelaki pulak tu. aduyai. sedih la kalau lelaki perangai macam ni.

Aku ni ada jugakla impian nak sambung study. sapa xmau kan. cuma duet ja yang jadi penghalang. aku ada sembang dengan husband pasai benda ni n aku plan macam nak amek course degree pendidikan. mana tau rezki anak2, abes study dapat jadi cikgu ye dak. 

Husband aku jenis x kesah, asal aku betui2 nak sebab dia pun nak sambung study jugak. tapi dah jadi macam ni kena salah sorang la p study dulu. kalau dua2 p buat pjj sakit jugak kan. 

Nak dijadikan cerita, kat tempat keja aku ada sorang brader ni. dia technician jugak. wife dia dulu keja jadi guru sambilan, tup2 wife dia dapat offer dari kerajaan p sambung study degree pendidikan. sekarang dah jadi cikgu dah. aku ni pun tanyala macam mana wife dia dapat offer dari kerajaan. tau dak dia cakap apa? ''ko ingat senang ke dapat keja lepas abes study tu? ko tau x ramai cikgu yang menganggur?''. aku diam. xtau nak cakap apa. lepas tu dia sambung lagi ''ko bole ke nak jadi student balik? baik ko p jogging dulu,hahaha''.. WT%*#@!!! memangla aku sentap gila. x bole ka nak bagi semangat ka apa. aku ni nak sambung study sebab nak ubah ekonomi rumahtangga aku. ko ingat ko punya wife ja yang bole jadi cikgu? cuba la pikir jauh sikit. janganla suka dok buat lawak bodoh n x kena tempat. 

Sekarang ni aku malas nak tegur sangat dah brader ni. kalau nak cakap pun cakap benda yang penting saja. serik aku bila dah terkena. so, impian aku tu macam kena hold dulu ja.. aku bagi peluang kat husband dulu kot,hehe..

Bubye

p/s: lelaki kalau perangai macam ni sungguh x macho. betui!!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.