Sunday, April 8, 2012

.Bersabarlah wahai juju!.

Assalamualaikum.

Begitu besar dugaan yang Kau berikan Ya Allah.. sebenarnya aku x kuat nak menanggung beban sebesar ini.. puas sudah aku menangis mujur ada suami yang sentiasa berada di sisi. 

Org ckp klu mengandung rezki makin bertambah tapi kenapa tidak terjadi kepada kami. makin byk masalah yg terjadi. aku dah semakin buntu! mungkin semua ni ada hikmah.. aku kena redha.. Alhamdulillah, smlm aku dah lepaskan segalanya kt suami dan hari ni jiwa dh makin tenang. xnak stress sgt nty effect kt baby.


Kekadang terpikir jgk seronok kan klu banyak duet, xpyh susah2 nk keje. selalu klu saya dan si suami jln2 pastu ternampak umh besar kete besar mula la suami isteri ni berckp mana la diorng ni dpt duet? kita ni keje bagai nak rak baru dpt secoet. tapi kita mungkin xtau diorang yg kaya raya ni dulu idup susah keje bagai nak rak mcm kita jgk. tu la ganjaran yg diorang dpt tapi x semua mcm tu..


Dulu saya kuat berangan. best kan klu jd anak orang kaya. nak yg ni dpt nak yg tu dpt. mintak je hulur tgn kat mak ayah. tapi saya x. kecik2 ayah dh meninggal tinggallah mak menjaga 4 org anaknya. dulu idup susah. mak tanggung kitorng dgn keje kilang je. benda yg
 kita nak bkn selalu dpt. sedih jgk bila igt time dulu2. tapi skng ni Alhamdulillah idup xde la teruk sgt bole bwk mak pegi jalan2 lagi. 


Sekarang ni saya kena think +ve. saya xnak benda2 mcm ni mengganggu baby saya. disebabkan masalah ni, si suami pun terikut stress sama. dia x bole tgk saya stress, dia kesian kat saya. bila saya stress dia pun stress jgk. sebab tu saya kena kuat. biarlah, apa yang nak jadi, jadilah! mungkin semua ni ada hikmah di sebaliknya.


okbai.


p/s: bukak buku baru, sigh =_='

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.