Powered By Blogger

Thursday, April 26, 2012

.Scan Baby!.

Assalamualaikum.

Hye. hari ni saya mengambil keputusan utk share pasal 1st time saya pegi scan baby. scan dah lama tapi baru hari ni nak share dalam blog ni,hehe..

Oke, masa 10 Apr (Selasa) rasa gedik sgt nak p scan baby. yelah.. mana penah scan pun. saje je nak tgk baby.. sihat ke die, ok ke. time tu saya preggy 14 weeks. so, saya ajakla en suami p klinik dekat area umh. kitorng survey klinik dlu ye sebab biasanya klu nak buat scan ni harga lain2 kan. survey dua klinik je pn. masuk klinik Alam Medic saya tnya la berapa harga klu nk scan baby. nurse kat situ jwb around rm35-rm40. so, masih under budgetlah. saya pun register dgn penuh semangat nak jumpa baby for da 1st time ^_^

Tak lama lepas tu nama saya naik n saya masuk bilik jumpa doc. doc ni bangsa india. yg kelakar nya apa yang dia cakap saya x fham sbb dia pkai facemask. saya pun xtau apa motip die pkai facemask. mayb die batuk kot, hewhewhew.. saya bgtau doc yg saya nak scan baby. doc tnya bila last period. tu jela. pastu dia panggil nurse utk bwk saya pegi bilik khas utk scan. masuk dalam bilik tu baring atas katil, nurse letak gel kat atas perut. sejok woo! hahaha.. x lama lps tu doc masuk n start scan my baby.

Masa doc tgh scan tu saya x nmpak pape sbb screen tuh menghadap ke doc n en suami. yg saya nampak cuma time tu dahi doc dah berkerut2. dalam hati dah mula risau. takut ada something wrong dgn my baby. saya pun tanya la kt doc ade problem ke? doc jwb ''u relax ye''. mau nye ak nak relax klu camtu? hati ni meronta2 bila doc ni scan lama sgt pastu sekejap scan kt belah kanan perut sekejap kt belah kiri perut. mmg mcm ade x kena. pastu doc tu ckp kat nurse ''u tgk ni ade dua baby''. saya betul2 terkejut. perkataan pertama yg keluar dari mulut saya ALAMAK! . saya mcm x percaya. doc tunjuk kat saya satu2 baby.. oke, mmg nampak ada dua! saya tgk en suami senyum sampai ke telinga. time tu dh start terpkir mcm mna nk bersalin nty,wowowo..


*sumber pakcik google

gamba scan babies saya! ^_^

Masuk bilik doc balik n doc buat satu surat utk pegi ke hosp jumpa doc pakar O&G. tujuannya utk buat confirmation for da twins sebab doc ckp klu baby twins ni check up lain sikit. so, kitorng pilih utk pegi ke hosp sg buloh. dekat je pun. ngee.. dah abes dah.. sesungguhnya kitorng suami isteri sangat bersyukur kepada Allah dgn kurniaan ini. InsyaAllah, saya akan jaga elok2 kandungan ni sampailah babies saya lahir ke dunia ni.. Amin..

okbai.

p/s: sebab tu en suami terharu sgt sampai bergenang air mata dia T_T

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.