Powered By Blogger

Tuesday, August 13, 2013

.Annoying.

Assalamualaikum

Hye!! hari ni dah start keja,sob sob.. sekejap sangat rasanya raya tup tup dah kena keja balik. xpela.. cari rezki kan.. tapi hari ni hepi sikit sebab bos xdak,hikhik.. so bole la nak syahdu2 sikit time keja ni. curik tulang sikit update blog kheennnn..

Entry kali ni nak jadik mak kiah jap. nak cerita pasal seseorang yang aku kenal. bukan nak kutuk ke apa. tapi kadang tu rasa annoying sangat bila tengok fb or instagram dia,hewhew. Bole dikatakan selalu sangat dia post gambar dia n husband dia. Aku faham dia dok jauh dengan husband dia. Aku tau perasaan dia mcm mana bila husband xdak kat kita sebab aku pun penah lalui jugak tapi yang bezanya aku tinggal dengan husband yang keja ikut shift. X selalu jumpak. Memang dia lagi terukla sebab every week kena p jumpak husband dia. Aku faham part tu...

Tapi kalau dah selalu sangat dok update status (sekali dengan gambaq naa) cerita dia bersyukur dikurniakan husband yang penyayang,pelawak n mcm2 lagi la rasa x bole blah ja. Aduiiii.. Bole dak benda2 mcm tu xpyh nak post kat media social sangat? Bukan awak sorang ja ada husband. Kiterrr pun aderrr,hikhik.. 

Aku x dengki.. Jauh sekali nak jeles dengan dia sebab dapat husband mcm tu. tu dah kira rezki dia Allah bagi tapi tolonglah jangan post status mcm tu lagi. Sekali dua bole la kiterr nak like or comment.. Kali keempat kelima dan seterusnya dah rasa mcm pelik asal dia selalu up status pasal husband dia. Aku ni bukannya baik sangat tapi aku ni jenis maluuu la nak cerita pasal husband depan orang. Biarlah kita sorang ja yang tau kebaikan husband kita. Xpyh susah2 satu dunia nak tau sebab kita yang nak hidup dengan husband kita tu. baik buruk dia biarlah kita saja nampak.

Kadang tu kalau aku boring ka apa aku saja belek2 fb or instagram dia. Saja la nak gelak2 sambil geleng2 kepala baca status dia. Lagi satu media social ni kadang bole sesatkan kita. Niat hati nak share gambar or perasaan or emosi kita dengan kawan2 tapi x sengaja sampai terlupa kita dah melampaui batas. Bangga dengan apa yang ada sekarang. Walaupun dah bersyukur tapi riaknya masih ada. Wallahu alam. Moga dijauhkan lah aku daripada sifat mcm ni.

Bubye

P/s: aku biasa2 saja. Simple selalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.