Powered By Blogger

Thursday, August 29, 2013

.K.E.R.J.A.

Assalamualaikum

Hari ni macam bad day ja kat aku,huh! Pagi2 biasa la khenn kena dengan big boss. Apa yang dia jeles dengan aku pun xtau la. Rasa macam nak half day ja ari ni tapi sebab pikir banyak keja nak disiapkan, aku cancel jela niat murni aku tu. 

Keja aku ni bukan keja macam opis. Bole pakai cantik2, bole pakai mekap segala. Keja aku ni tuf sikit, hahaha.. Biasa la kan keja kat dalam kilang, ofcoz la kena pakai baju macam angkasawan. Merasa jugak aku kan walauponn x naik ke bulan. So, kekdahnya aku p keja xdak nak melaram sangat. Buat apa.. Bukan orang nampak pun. Dah tutup semua bagai, aku p keja x iron baju pun orang xkan perasan. Tapi.. tapi.. Aku iron baju tauuuu.. Tu perumpamaan saja ;p

Keja aku biasa2 saja. Material planner saja. Aku kena plan lot2 yang akan jalan dalam production line ni. Kalau aku x dapat achieve target for that week, maka dengan tanpa segan silu aku akan kena bambu lah dengan boss aku. Kan aku cakap keja aku biasa2 saja. Xdak life la orang kata. Tapi xpa la.. Keja kena iklas ye dak.

Hakhak.. Ni la pakaian rasmi kitorang. Lawak x..? Sapa yang x biasa pakai face mask lama2 mau pengsan tapi aku dah biasa. Kat dalam ni semua kena biasa. Setakat ni aku x penah dengar lagi orang mati sebab pakai face mask,hikhik..


Ni operator gedik kat line aku. Dia orang ganu. Memang gedik. Bila gelak tu x bole nak kaberrr dik nonnn..




Haa.. Ni la laptop yang tiap2 ari aku kena hadap tu. Laptop company ja. Bukan sendiri punya tapi baru tauu.. Laptop sebelum ni aku pakai sampai screen dia crack. Tu sebab husband punya pasal, dia terpijak laptop aku tu. Aku dah gelabah, bagitau boss, nasib dia cakap xpa.. Dis year memang nak kena tukar laptop baru, yehaaa.. So, laptop ni memang kena jaga leklok la. B, xmau pijak2 dah laptop i tau.. 



kbai

p/s: P keja pakai jeans pun hokay!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.