Powered By Blogger

Sunday, August 18, 2013

.Mee Sanggul.

Assalamualaikum

Ngeh ngeh.. Hancusss diet atkins aku hari ni ceh! Mee sanggul dalam laci kabinet tu asyik memanggil manggil aku jek. Dari hari rabu lepas aku nak masak mee sanggul ni tapi dok tunda ja masak benda lain. Lepas tu time tengah diet ni la teringin nak makan mee sanggul ni,hukhuk sabar tipahh.

Okay, pada yang x penah tau apa tu mee sanggul ni rupa dia. Aku rasa ramai kot yang x penah jumpak mee sanggul ni sebab bila aku dok sembang dengan kawan2 aku di sekitar kl n selangor ni ramai jugak yang xtau. Orang kampung mcm aku ni ja kot yang kenai,hikhik. Husband pun x penah makan sebelum ni. Lepas kawen ja baru merasa. Untung u b dapat i.. Mcm2 makanan pelik u makan..



Kali ni aku nak bagi sekali resepi rahsia aku. X rahsia sangatlah sebab ni pun 1 st time aku masak mee sanggul. Nasib jadi tapi x sesedap mak aku masakla. Mana bole lawan masakan mak ye dak. Masakan mak tetap no 1 kat hati aku. 

Bahan2:
Setengah biji bawang besar (ditumbuk)
2 biji bawang putih (ditumbuk)
Dua sudu besar udang geragau (ditumbuk)
2 ketul hati (direbus dahulu)
2 ketul pedal (direbus dahulu)
1 sudu besar cabai kisar
Kicap
Sos tiram
Garam

Cara2:
Tengok gambaq la naa.. Jenuh nak taip panjang2 >_<











Burpp Alhamdulillah.. Kenyang perut ( sambil jeling perut yang makin besaq) Jangan nak menyesal la hai.. Nty kita sambung diet atkins naa.. 

Bubye

P/s: seronok tengok husband makan sampai bertambah. Kali cenggini lagi la suka aku masak,hikhik


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.