Powered By Blogger

Tuesday, September 30, 2014

.Sedihlaaaaa.

Assalamualaikum

Pregnant kali ni lain sikit. Aku suka benda yang cantik. Suka mengemas. Suka mandi *tepuk tangan ramai2*, aku terlebih rajin. Kalau nak keluar jalan mesti nak kena pakai make up. Siap lukis kening, pakai eye shadow n berblusher lagi. Lain sangat sebelum aku pregnant dulu kekeke. Pantang tengok barang make up mesti nak kena beli. Nasiblah tempat keje aku x bole pakai make up kalau x aku lah orang paling galak pakai muahaha!

Sekarang baru 28 weeks tapi berat naik mendadak gila! Nak naik darah tinggi aku tau. Padahal makan biasa je. Siang je aku amek nasik. Malam biasa makan bihun goreng ke, mee goreng ke.. Tapi memang x de selera nak makan nasik memalam. Last timbang kat klinik hari tu berat aku 71kg *nganga*. Ni baru timbang dah jadi 74kg *pengsan terus*. Baru bpe minggu xkan dah naik 3kg?!! Aku suspek penimbang kat rumah aku ni rosakla.. Biasa lah penimbang cap hayam huhu!


Risaula aku. Ke aku nak kena diet eyh. Sebabnya aku kan wanita mengandung type gdm huhu. Jangan kena minum air gula lagi sudahla. Bila dah gemuk ni nak melawa pun susah. Nasibla baju sebelum pregnant dulu still muat lagi sebab aku memang pakai baju besar2. Xde la nak kena beli baju baru nty lepas deliver x terpakai plak kan, hmm. Dan ingat aku ni sejenis manusia yang cop duet ke? Aku ni pun kalau nak beli sumthing 44kali pikir nak beli ke idok. Last2 x beli pastu nyesal uhuk. 

Ikrar aku lepas deliver nty nak berpantang sungguh2! Aiceh! Xmau pantang macam dulu. Sekarang nahhh segala jenis hangin aku dapat. Kaki plak jangan citerla dah seghope warga emas dah. Jenuh wehhh. Lepas deliver kena polish banyak tau cian kat b hahaha!

Ni je lahhhh suka duka aku time nandung ni. Dah macam drama swasta dah. Lagi 3 bulan aku akan melahirkan insyaAllah. Harapnya semua berjalan dengan lancorr. Dan harap kali ni bole la deliver normal sebab ikut plan nak anak 7 orang hihi. Kena keje kuat gayanye ni.


Bubye

P/s: Walau pun begitu time pregnant ni lah memori paling best aku penah rase :) 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.