Powered By Blogger

Saturday, October 5, 2013

.Bibimbap, Korea Sangat.

Assalamualaikum

Semalam kan lepas balik keja terus aku bersilat masak bibimbap. Lama kot aku teringin nak makan bibimbap ni tapi husband ku x layan langsung! Kat paradigm mall ada ja restoran bulgogi brothers tapi husband cakap restoran ni x halal sebab dia ada serve arak. Erm.. Aku pun rasa mcm dah x jadi nak p makan kat restoran tu. Nak xnak aku gigihkan jugak google resepi bibimbap ni.

Bibimbap ni sebenarnya makanan orang korea. Kalau kat negara kita kira macam nasi campurlah. Ada jugak orang yang xtau bibimbap tu apa. Kakak aku lettew, si kaklai. Ko dah duduk kl bpe tahun pun xtau ke kaklai. Buat malu famili sangattt. Kata vogue dari aku. Sedihhlahhh!! 

Nak cari bahan2 nak buat bibimbap ni xdak susah sangat. Kalau p mini market ka apa mesti ada punya. Bukan kena cari bahan dia sampai ke korea punnn. Kat rumah aku ni ada mymydin so senang sikit cari bahan kat situ saja. Aku nak share resepi yang aku buat ni tapi aku lupa plak nak snap gambar step by step sebab kelam kabut. Ni kan festime aku try resepi ni. Kalau awal2 dah snap pastu hasil dia x jadi kan ke malu di situ.. Nty la bila2 aku rasa macam nak makan lagi bibimbap ni aku akan post resepi tu kat sini ya. Skang korang tengok jela hasil bibimbap yang dah aku buat semalam. Jangan nangis tauuu sebab tengok pun dah nampak sedap kan.. Aku tau mesti korang terliur khennn. Well, iolls kan hebat festime try pun dah jadi muahahaha *gelak syaitonn sangattt*




Okbai

P/s: seronok tengok husband makan sampai 2x tambah ;)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.